این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
امداد و نجات
، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
نمونه هایی از روشها و الگوها ی تدریس موضوع
چکیده فارسی مقاله
بررسی سوانح طبیعی نشان میدهد که ایجاد آمادگی و آموزش مردم از جمله عواملی است که میتواند در کاهش اثرات ناشی از آن بسیار مفید و مؤثر باشد. اهمیت این امر به گونهای است که امروزه برنامهریزان و متخصصان برای مقابله با سوانح، آموزش را به عنوان یکی از شاخصهای اصلی کاهش تلفات و خسارات میشناسند. بنابراین، تحقق آگاهی و رعایت اصول ایمنی، منوط بر آموزشهای بنیادی و مستمری است که از اولین مراحل یادگیری کودک آغاز شده و کمکم عمیقتر میشود. در این راستا، امر آموزش، بویژه آموزش کودکان در مقاطع پیش از دبستان و دبستان از اهمیت ویژهای برخوردار است و در سیاستهای ملی آموزش و پرورش مورد تأکید فراوان قرار گرفته است. موضوع "زلزله و ایمنی" از جمله مواردی است که با توجه به موقعیت لرزه خیزی ایران و اهمیت کودکان به عنوان آینده سازان جامعه و پیام آوران ایمنی به صورت رسمی و غیر رسمی در آموزش و پرورش کشور مورد توجه قرار گرفته است و کودکان و نوجوانان در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی با این موضوع آشنا میشوند. مقاله حاضر به ارائه چند نمونه روش و الگوی تدریس مناسب جهت آموزش موضوع "زلزله و ایمنی" برای مربیان و معلمان مقاطع پیش از دبستان و دبستان در راستای بهبود و ارتقای امر آموزش می پردازد
کلیدواژههای فارسی مقاله
زلزله و ایمنی، الگوهای تدریس پیش دبستان و دبستان، کودکان
عنوان انگلیسی
Examples of “Earthquake and Safety” Teaching Patterns at School and Preschool Levels
چکیده انگلیسی مقاله
Public education and preparedness are among the factors which can be effective in disaster risk reduction. The importance of this issue is such that these days the planners and experts identify education as one of the main indicators for confronting the disasters and reducing its impact. Therefore, achieving awareness and considering the safety measures are resulted from fundamental and continuous teaching which starts from the first stages of child learning and grows gradually. In this regard, education especially for preschool children and elementary level is of great importance and has been emphasized in the national education and training policies. With regard to the seismicity of the country and the importance of children as the future of any country and the messengers of safety, "Earthquake and safety" is among the issues that have been taken into consideration in formal and informal education in Iran and children get familiar with this subject in various stages from preschool to university level. This paper presents few samples of appropriate methods for teaching "Earthquake and safety" to teachers and instructors in preschool and school level in order to enhance and improve education.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ویدا حشمتی | vida heshmati
یاسمین استوار ایزدخواه | yasamin ostovar izadkhah
نشانی اینترنتی
http://jorar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-39&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/156/article-156-386825.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
1
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات