این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
امداد و نجات، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی نیازسنجی آموزشی معاونین امور جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران
چکیده فارسی مقاله مقدمه : گام اول برنامه ریزی آموزشی‌, شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی است، کهنقطه آغاز هرنوع آموزشی است. به میزانی که معاونین امور جوانان برای برنامه ریزی و مشارکت جوانان در فعالیت های امدادی و عام المنفعه فاقد معلومات، مهارت و توانایی‌ها باشند، نیاز به آموزش بیشتر احساس می‌گردد. هدف این تحقیق تعیین نیازهای آموزشی معاونین امور جوانان جمعیت هلال احمر است. روش‌ها: روش تحقیق توصیفی و کاربردی بوده و جامعه آماری تمامی معاونین امور جوانان استان های کشور در سال 1385 هستند. به دلیل محدود بودن نمونه ها از روش شمارش کامل افراد (سرشماری) استفاده شده است. ابزار پرسشنامه محقق ساخته بوده و شاخص های آمار توصیفی مورد استفاده فراوانی و درصد می‌باشد. یافته‌ها: بیشترین دوره های آموزشی مورد نیاز معاونین امور جوانان هلال احمر روانشناسی نوجوانی و جوانی(49/14درصد) ، مدیریت سرپرستی (59/11)و کمترین آن توانمند سازی نیروی انسانی(1درصد)، مدیریت استراتژیک(1 درصد)، مدیریت زمان(1 درصد)، کارگاه آموزشی ارتباط باNGO (1درصد) ، بود. نتیجه‌گیری: دوره های آموزشی مورد نیاز به ترتیب عبارتند از : روانشناسی نوجوانی و جوانی، مدیریت سرپرستی، برنامه ریزی عملیاتی، مدیریت امور فرهنگی، رفتار سازمانی، مدیریت سوانح و حوادث، مدیریت مشارکتی، بودجه بندی امور مالی، مدیریت و برنامه ریزی نیروی انسانی، گزارش‌نویسی، مدیریت گروهها، مسائل نوجوانان و جوانان، جامعه شناسی جوانان، مدیریت بحران
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Educational Needs Assessment of Youth Affairs Deputies in Red Crescent Society
چکیده انگلیسی مقاله Background: Identification and prioritizing of educational needs, which is important for all educational programs, is the first step in educational planning. It is necessary to increase education and training as far as the youth affairs deputies have lack of abilities, knowledge and skillful at planning and youth contribution in the field of relief activities. This paper aims to study and determine the educational needs of youth affairs deputies in Red Crescent society. Methods: In this descriptive and functional research, all youth affairs deputies were surveyed in 2007. It is used of total counting because of the samples limitation. Also it is used of questionnaire; the descriptive statistics' indicators were percentage and frequency. Findings: The more needed courses for youth affairs deputies are such as of youth and adolescent (10%), the least are as: manpower ability improvement (1%), strategic management (1%), time management (1 %), educational workshop relating to NGO (1%) and camps management (1%). guardianship management, operational planning, cultural affairs management, organizational behavior, disaster management, contribution management, financial affairs budgeting, manpower planning and management, reporting, groups' management, issues of youth and adolescence, youth sociology and crisis management.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فاطمه هداوندی | fateme hadavandi


محمدرضا هداوندی | mohammadreza hadavandi

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jorar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-16&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/156/article-156-386838.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات