این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
امداد و نجات، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی دیدگاه‌های کارکنان جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری در خصوص دوره های آموزشی ضمن خدمت در سال ۱۳۸۷
چکیده فارسی مقاله  مقدمه:آگاهی آنها و بهره‌دهی به سازمانهای امدادی است. محتوای آموزش کارمندان باید برمبنای نیاز آنها و اهداف سازمان تنظیم گردد. این مطالعه با هدف بررسی دیدگاه‌های کارکنان جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری در خصوص دوره های آموزشی ضمن خدمت در سال 1378 انجام شده است. روش‌ها: این مطالعه مقطعی در سال 1378 بر روی 90 نفر از کارکنان جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری انجام شد. اطلاعات مورد نیاز به‌وسیله پرسشنامه بیست سوالی محقق ساخته جمع آوری و با استفاده از داده‌ها، آمار به صورت توصیفی مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌ها: درصد از کارمندان، دوره‌های برگزار شده را خوب و 35 درصد متوسط و 15 درصد نیز ضعیف ارزیابی نمودند. 98 درصد از کارمندان آموزش امداد و کمکهای اولیه را از اهمیت بالایی دانستند و تنها 2 درصد از کارمندان این آموزش‌ها را درحد متوسط دانستند. 63 درصد ازکارمندان اجرای دوره‌ها را توسط واحد آموزش و پژوهش در سطح معاونت، پیشنهاد دادند و 28 درصد از کارمندان نیز، اجرای دوره‌ها را توسط واحد آموزش و زیر نظر معاونت امداد پیشنهاد دادند و تنها 9 درصد ازکارمندان اجرای آموزش به صورت پراکنده توسط واحدها را انتخاب نمودند. نتیجه‌گیری: نتایج نشان دهنده این است که دوره‌های برگزارشده توانسته تاحدودی انتظارات کارمندان را برآورده سازد، ولی باتوجه به اینکه نیمی از کارمندان این دوره ها را متوسط و ضعیف ارزیابی نموده‌اند نیازمند ارائه راهکارهای بهتر و مطلوبتر جهت اجرای دوره‌های بعد می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش کوتاه مدت، جمعیت هلال احمر، آموزش امداد و نجات

عنوان انگلیسی The view of Chahrmahal & Bakhtiari Red Crescent Society Personnel about short-term training courses in 2008
چکیده انگلیسی مقاله Background Developing the training methods is suitable both for increasing staff awareness and relief organization productivity. So, the training contents should be based on personnel needs and organization goals. This research aims to study the view of Chahrmahal & Bakhtiari Red Crescent Society Personnel about short-term training courses in 2008. Methods The needed data are collected and analyzed by using questionnaires and descriptive statistic data. Findings About training courses, 50% of employees were satisfied, 35% believed it on the average and 15% evaluated the courses weak. About relief and first aids training 98% of personnel highly care of it and 2% evaluated it on the average. About performing the courses, 63% of employees suggested it by the research and education department as a separate deputy department, 28% proposed its activities under the relief deputy and 9% thought it should be done by other departments. Conclusion The results show that the mentioned courses were partly satisfied employees but it is necessary to improve the courses by giving better and effective strategies regarding to other staff point of views.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله احمد مرتضوی | ahmad mortazavi


زهرا آب جام | zahra abjam


غلامرضا اسدیان | gholamreza asadian


فرزاد شهرانی | farzad shahrani


فرزان جعفرنژاد | farzan jafar nejad



نشانی اینترنتی http://jorar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-10&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/156/article-156-386849.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پژوهشی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات