این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
امداد و نجات
، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
شناسایی عوامل مؤثر بر جذب و نگهداری گروههای مردمی داوطلب ارائه خدمات داوطلبانه در جمعیت هلال احمر
چکیده فارسی مقاله
مقدمه:یکی از ارکان تحقق رسالت های سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، جذب و نگهداری نیروی انسانی داوطلب کارآمد و موثر بوده بنابراین لازم است تدابیری اندیشید تا این مهم به نحو مطلوبی تحقق یابد. بر همین اساس، هدف اصلی این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر برجذب و نگهداری گروههای مردمی داوطلب ارائه خدمات داوطلبانه درجمعیت هلال احمر شهر تهران می باشد. روشها:جامعه آماری شامل اعضا و گروههای داوطلب مردمی بالای 29 سال سن در جمعیت هلال احمر شهر تهران است، که حدودا 1800 نفر می باشد. با توجه به ناهمگن بودن اعضای جامعه، از روش نمونه گیری طبقه بندی شده و جدول مورگان 317 نفر انتخاب شدند که پس از جمع آوری داده ها، با توجه به اهداف و ماهیت تحقیق از روش تحلیل عاملی برای تجزیه و تحلیل پرسشنامه ها استفاده شد. یافتهها: در بخش جذب از کل واریانس تبیین شده، 590/24 درصد را عامل اول، 667/16 درصد را عامل دوم، 285/16 درصد را عامل سوم و 131/10 درصد را عامل چهارم تبیین می کند و در بخش نگهداری از کل واریانس تبیین شده، 957/19 درصد را عامل اول، 888/14 درصد را عامل دوم، 546/13 درصد را عامل سوم، 305/12 درصد را عامل چهارم و 095/11 درصد را عامل پنجم تبیین می کند. نتیجهگیری: متغیرهای مربوط به سئوالات بخش جذب به ترتیب تحت 4 عامل: ابزارهای تشویقی، ابزارهای فنی ارتباطات و تبلیغات، ابزارهای اطلاع رسانی، و توجه به روابط انسانی قرار گرفتند. همچنین متغیرهای مربوط به بخش نگهداری تحت 5 عامل زیر قرار گرفتند: فرهنگ سازمانی، مدیریت منابع انسانی، مشارکت و کار تیمی، وظایف مدیریت و رهبری، و انگیزش.
کلیدواژههای فارسی مقاله
داوطلبان، جمعیت هلال احمر، جذب ، نگهداری، خدمات داوطلبانه
عنوان انگلیسی
Identify effective factors to attract public volunteer groups for giving voluntarily services in Red Crescent society
چکیده انگلیسی مقاله
Background It is necessary to make suitable decisions because attracting and maintaining skillful and effective volunteer man power are the basic mission of . Thus, this research aims to identify the effective factors to attractof Tehran. Methods About 1800 member of volunteer groups, who were more than 29 years old, were chosen. Regarding to population incompatibility, it is selected about 317 ones by using of classification sampling and Morgan table. After data collecting it is used of questionnaires analysis base on research nature and goals. Findings In attract section from whole variance, every factor was defined as: first 24/590, second 16/667, third 16/285 and forth factor 10/131. In maintaining section, first factor was 19/975, second factor 14/888, third factor 13/546, forth 12/305 and fifth one 11/095. Conclusion were four factors including encouragement tools, technical communication and publicity tools, informing tools and human relationship. The variables of maintaining section were five factors such as organizational culture, human resources management, contribution and team working, leadership and management tasks and stimulation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
volunteers, Red Crescent society, interest, maintaining
نویسندگان مقاله
فرج الله رهنورد | farajollah farajollah
ناهید صادقی نیک پی | nahid sadeghi nikpei
شهرام علمداری | shahram alamdari
سازمان اصلی تایید شده
: جمعیت هلال احمر
نشانی اینترنتی
http://jorar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-11&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/156/article-156-386850.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
1
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات