این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه بیمه، جلد ۳۱، شماره ۴، صفحات ۴۹-۷۲

عنوان فارسی تأثیر دانش مشتری بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش مدیریت ارتباط با مشتری و قابلیت بازاریابی در شرکتهای بیمه
چکیده فارسی مقاله امروزه مشتری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع دانش برای سازمانها شناخته شده است. آنچهکهامروزبرایسازمانهاارزش می‌آفریند،ایجادرابطۀمستمربامشتری و تبادل اطلاعات یا خدمات بین آنها و مشتری است. برای این مهم و افزایش بهره‌وری سازمان واطمینانازارائۀ مطلوبکالاوخدماتبهمشتریانوکسبرضایتآنان، توانایی ایجاد ارتباط با مشتریان وتوسلبه استراتژیهایبازاریابیوقابلیتهایآنیکی از موضوعات قابل توجه است. تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر دانش مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری بر قابلیت بازاریابی و عملکرد سازمانی در شرکتهای خصوصی بیمه انجام شده است. برای بررسی این تأثیر، 135 نفر از مدیران و معاونان شرکتهای خصوصی فعال در صنعت بیمه به‌عنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. نمونه‌گیری به روش تصادفی طبقه‌ای انجام گرفت و با استفاده از یک پرسشنامۀ طراحی‌شده، داده‌ها جمع‌آوری شد. تحلیل داده‌ها با استفاده از روش تحلیل عاملی تأییدی و مدل معادلات ساختاری بر پایۀ روش کمترین توانهای دوم جزئی انجام شده است. یافته‌ها حاکی از آن است که مدیریت دانش مشتری بر مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر دارد، همچنین مدیریت ارتباط با مشتری بر عملکرد سازمانی دارای تأثیر مثبت و معنی‌داری است و متغیر قابلیت بازاریابی در این میان، نقش میانجی را ایفا می­کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of Customer Knowledge on Organizational Performance Based on the mediating Role of Customer Relationship Management and Marketing Capability in Insurance Companies
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, customer is known as one of the most important sources of knowledge for organizations. What creates value for organizations is developing a continuous relationship with customers and exchanging information or services with them. The ability to build a good customer relationship and using effective marketing strategies are keys to increase the organizational productivity and ensuring the provision of desired products and services along with gaining customer satisfaction. The present research studies the impact of customer knowledge and customer relationship management on marketing capability and organizational performance of private insurance companies. 135 managers and their assistants in active private insurance companies are selected based on stratified sampling. The data is collected using a designed questionnaire. Data analysis is performed by using confirmatory factor analysis and structural equation models based on partial least square method (PLS). The findings indicate that customer knowledge management impacts customer relationship management. Furthermore, customer relationship management has a positive and significant impact on organizational performance and that marketing capability plays a mediator role in this relationship.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله گلشن احسان فر |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بیمه، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامۀ طباطبایی نویسندۀ مسئول ،

الناز گروسی |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بین الملل، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین،
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین (Islamic azad university of qazvin)


نشانی اینترنتی http://jir.irc.ac.ir/article_45143_73f0cbbf1d10f49da325aa2f82ae0187.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1470/article-1470-386978.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات