این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
سیاستگذاری عمومی
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۴۱-۱۶۱
عنوان فارسی
رویکرد سیاستی در اقتصاد فرهنگ؛ مورد مطالعه: تجاری سازی محصولات جانبی انیمیشن
چکیده فارسی مقاله
تجاری سازی کاراکترهای انیمیشنی هم از بعد اقتصاد فرهنگ و هم از بعد انتقال فرهنگ واجد اهمیت بسیار بوده که در کشور ما مغفول مانده است. خیل محصولات کاراکتر محور با شخصیتهای خارجی در بازار ایران را میتوان نماد عدم موفقیت تجاری سازی این محصولات با کاراکترهای داخلی دانست. این مقاله ضمن معرفی چهار بازیگر کلیدی در عرصه خلق کاراکتر و تجاری سازی محصولات مبتنی بر آن، نقش تولیدکنندکان انیمیشن و نهادهای حاکمیتی به عنوان بسترساز را کلیدی میداند. آنچه که این مقاله بدان پرداخته، مولفه هایی است که میبایست توسط تولید کنندگان انیمیشین در راستای موفقیت در تجاری سازی مد نظر قرار گیرد. همچنین در بخش توصیههای سیاستی، به سیاستهایی اشاره میرود که نهادهای حکومتی میبایست در جهت بسترسازی فرایند تجاری سازی مورد توجه قرار دهند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اقتصاد فرهنگ، کاراکتر، انیمیشن، تجاری سازی، سیاستگذاری،
عنوان انگلیسی
Policy Approach to Cultural Economics; Case Study: Merchandising in Animation Licensed Products
چکیده انگلیسی مقاله
Merchandising animation characters is precious in terms of both transfer of culture and cultural economics, while it is unconsidered in Iran. Plenty of merchandised characters originate from other countries can be considered as a failure of this industry in Iran. This article introduces four key stakeholders in the field of merchandising animation characters and emphasizes roles of government and animation producers. The article focuses on factors should be regarded by producers in order to succeed in merchandizing. Also, policies which need to be made by government will be addressed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین شیرازی |
دانشجوی دکتری سیاستگذاری عمومی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمد مهدی ایزدخواه | mohammad mehdi
دانشجوی دکتری بازاریابی بین الملل، دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
نشانی اینترنتی
http://jppolicy.ut.ac.ir/article_60113_e911d28dc1d503bf03a98aa4b6fc0700.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/925/article-925-387534.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات