این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
سیاستگذاری عمومی
، جلد ۱، شماره ۴، صفحات ۲۱-۴۰
عنوان فارسی
سیاستگذاری توسعۀ کارآفرینی در گردشگری: مطالعۀ تطبیقی کشورهای برگزیده
چکیده فارسی مقاله
مقاله حاضر، ناظر به شناسایی مهمترین عوامل موثر بر توسعۀ گردشگری در کشورهای برگزیده است. بر این اساس، هدف اصلی این پژوهش، شناسایی مولفههای اصلی سیاستگذاری توسعۀ کارآفرینی در گردشگری با الهام گرفتن از تجارب کشورهای برگزیده است. برای این منظور، بیانیهها و اسناد سیاستگذاری این کشورها با رویکرد تطبیقی، بررسی و طی فرآیند تحلیل محتوای کیفی، در سه گام کدگذاری باز، محوری و گزینشی، تحلیل شده است. سرانجام مسیر اجرای پژوهش با شناسایی 124 کد اولیه و دستهبندی آنها در قالب 34 کد محوری و 7 گروه اصلی؛ پژوهشگران را به تبیین مضامین اصلی و مقولهبندی اطلاعات هدایت کرد. نتایج این فرایند بیانگر آن بود که مهمترین هدف سیاستگذاری گردشگری در کشورهای برگزیده، توسعه پایدار گردشگری و حفظ فرهنگ بومی است. مهمترین عوامل مورد توجه سیاستگذاران گردشگری نیز عبارتند از توسعۀ کارآفرینی و نوآوری، تصویرسازی موثر و کارآمد کشور در سطح بینالملل، بازاریابی محصولات، توسعۀ سرمایههای علمی و انسانی، توسعه و تقویت زیرساختها، و بهبود محیط فعالیت کسبوکارهای گردشگری.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Entrepreneurship Development Policymaking in Tourism: A Comparative Study of Selected Countries
چکیده انگلیسی مقاله
the main purpose of this study was to identify the main components of entrepreneurship development policy in tourism due to the experiences of selected countries. To this end, policy documents of the countries analyzed by using the comparative method of qualitative content analysis process in three steps: open coding, axial coding, and selective coding. In total, 124 were primary identification code in the form of 34 axial codes, categorizing and has been classified and finally, with the main themes and categories information explaining the most important issue in the form of 7 selective codes. The results show that the main objective of tourism policy in selected countries, sustainable development of tourism and the preservation of native culture. The important factors considered include development of entrepreneurship and innovation in tourism policy, effective and efficient country image in the international level, product marketing, development of scientific and human capital, development and strengthening of infrastructure, and improved operational environment for tourism businesses.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید جعفری مقدم | jafari moghadam
استادیار گروه توسعه کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمدرضا زالی | mohammad reza
دانشیار گروه کارآفرینی سازمانی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
هادی ثنایی پور | sanaei pour
دانشجوی دکتری کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jppolicy.ut.ac.ir/article_58174_8a8159e5759928da0ca21876873357c4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/925/article-925-387549.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات