این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
سیاستگذاری عمومی
، جلد ۱، شماره ۴، صفحات ۱۲۱-۱۴۰
عنوان فارسی
تحلیل گفتمانی سیاستگذاری فرهنگی دولت نهم و دهم جمهوری اسلامی ایران در حوزه آموزش عالی
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر تلاش دارد تا تحلیل گفتمانی از سیاست گذاری فرهنگی دولت های نهم و دهم جمهوری اسلامی درحوزه آموزش عالی و نسبت سنجی آن با نظم گفتمانی آموزش عالی ارائه کند.برای سامان گرفتن پژوهش از گفتمان و تحلیل گفتمان به مثابه نظریه و روش استفاده شده تا به استناد نتایج ، به این سوال پاسخ دهیم که گفتمان حاکم بر سیاست گذاری فرهنگی دولت نهم و دهم جمهوری اسلامی ایران در حوزه آموزش عالی چه نسبتی با نظم گفتمانی آموزش عالی دارد؟ از جمله مهم ترین نتایج پژوهش حاضر این است که سیاست گذاری فرهنگی در آموزش عالی نباید با نظم گفتمانی دانشگاهی حاکم برمیدان علم ونهاد دانشگاه ناسازگار باشد و با تاکید برناسازه قابلیت دسترسی وقابلیت اعتبار می توان ادعا کرد گفتمان دولت نهم و دهم با محوریت دال اسلامی شدن دانشگاه وتاکید بررویکرد اجرایی ومدیریتی برای تحقق آن علیرغم قابلیت دسترسی؛ نتوانست در دانشگاه از اعتبارلازم برخوردار شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Cultural Policy of Higher Education during Ahmadinejad's Presidency: A Discourse Analysis
چکیده انگلیسی مقاله
This is a study to investigate the cultural policy towards higher education in the two terms of Ahmadinejad's presidency (2005-2013), and to discuss the aspects of its relationship with the discourse order of the higher education. This paper employs the concept of discourse and discourse analysis as both theory and method to answer a major research question about the extent to which the dominant discourse of cultural policy in higher education in this period is associated with the discourse order of the higher education. This study concludes that cultural policy in the higher education should be in line with academic discourse order prevailing in the arena of academia. In respect of the controversy between the two factors of accessibility and credibility, this study touches upon the focus upon Islamization of the academia and the emphasis over the executive and managerial approaches in the established discourse during Ahmadinejad's presidency. The paper propounds the argument that the discourse in this time period, despite being accessible, did not turn out to be credible in the academic setting.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید پور علی |
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی
داوود فیرحی |
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jppolicy.ut.ac.ir/article_58179_23493167b278f89c5a8209b690c3a34d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/925/article-925-387554.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات