این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های نوین در تصمیم گیری، جلد ۱، شماره ۴، صفحات ۱۰۱-۱۱۵

عنوان فارسی مکان‌یابی سلسله‌مراتبی هاب در شبکه‌های حمل‌ونقل چندوجهی با در نظر گرفتن الزامات سرویس‌دهی
چکیده فارسی مقاله هدف مسائل مکان‌یابی هاب، برقراری جریان در شبکه‌های توزیع به بهترین شکل ممکن است.در بیشتر این مسائل، فرض شده است که جریان بین گره‌ها حداکثر از دو هاب عبور می‌کند، در حالی‌که در دنیای واقعی محموله‌ها ممکن است در طول مسیر خود از تعداد هاب‌های بیشتری بگذرند که در این حالت استفاده از مدل‌های مکان‌یابی هاب سلسه‌مراتبی ضروری به نظر می‌رسد.از طرف دیگر یکی از مسائل مهم در شبکه‌های حمل‌ونقل، تحویل به موقع کالا و افزایش سطح خدمت‌دهی است. بدین منظور طراحی شبکه‌های چندوجهی که در آنمی‌توان از شیوه‌های مختلف جاده‌ایی، ریلی، هوایی و دریایی استفاده نمود، توسعه یافته است در این پژوهش‌ یک مدل غیرخطی به منظور مکانیابی هاب سلسله‌مراتبی در شبکه‌های چندوجهی با در نظر گرفتن الزامات سرویس‌دهی و حل آن با نرم‌افزار بهینه‌سازی گمز پیشنهاد شده است. نتایج حاکی از آن است که مدل پیشنهادی منجر به افزایش قدرت تصمیم‌گیری در انتخاب مسیرهای حمل‌ونقل، کنترل زمان‌های تحویل و افزایش سطح خدمت‌دهی خواهد شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Locating hierarchical hub in multi-modal network with taking into account the requirements of service
چکیده انگلیسی مقاله The aim of hub location problems, is establishing flow in different distribution networks in the best way possible. In more locating hub problems, it is assumed that flow between nodes can pass maximum from two hubs, while in the real-world cargos may be forced along their route pass from more number of hubs that in this case, the use of hierarchical hub location models seems to be necessary. On the other hand, one of the most important issues in transportation networks, is timely delivery of goods and increase service levels.So, multi-modal transportation network design that can be used from various transport modes road, rail, sea and air have been developed. In this study, a non-linear model in order to locating hierarchical hub in multi-modal network and its solutions with GAMS software is suggested. The results show that the proposed model would lead to increasing decision-making powers in choosing transport routes, controlling delivery times and increasing in serving level.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله امیرحسین صفرقلی | صفرقلی
دانش آموخته کارشناسی ارشد، گروه مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)

جواد بهنامیان |
استادیار، گروه مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)


نشانی اینترنتی http://journal.saim.ir/article_23627_a4eaadb7d99cd26dce67763f1977ec53.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1432/article-1432-388111.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات