این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
پژوهش های نوین در تصمیم گیری
، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۱۶۱-۱۷۴
عنوان فارسی
ارتباط بین آشفتگی محیطی ادراک شده، جهت گیری های استراتژیک و موفقیت محصول جدید در شرکت های صادراتی (مطالعه موردی: شرکت واگن پارس)
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف بررسی ارتباط بین آشفتگی محیطی ادراک شده، جهت گیری های استراتژیک و موفقیت محصول جدید در شرکت های صادراتی انجام شده است، لذا تحقیق حاضر از نظر روش تحقیق، از نوع کاربردی، توصیفی و پیمایشی می باشد. جامعه آماری مورد بررسی شامل کارکنان کارشناس شرکت واگن پارس در سال 1394 می باشد. از بین این جامعه آماری با استناد به فرمول کوکران تعداد 137 کارشناس، به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده، به دلیل همگن بودن واحدهای موجود، انتخاب و به پرسشنامه تحقیق پاسخ گفتند. روایی محتوایی این پرسشنامه به روش صوری انجام گرفته و به تأیید چند تن از خبرگان و متخصصین رسیده و میزان پایایی آن نیز به کمک آزمون آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. در پایان نتایج حاصل از پرسشنامه تحقیق به کمک آزمون رگرسیون خطی مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج آزمون رگرسیون خطی نشان داد که بین آشفتگی محیطی ادراک شده، جهت گیری های استراتژیک و موفقیت محصول جدید در شرکت های صادراتی روابط معناداری وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Relationship between Perceived Environmental Turbulence, Strategic Orientations and New Product Success in Export Companies (Case Study: Wagon Pars Company)
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of the present study is to examine the relationship between perceived environmental turbulence, strategic orientations, and new product success in export companies. For this purpose, 137 expert employees of Wagon Pars Company were selected in order to complete the research questionnaire. Content validity of this questionnaire has been established by experts in this field and the reliability was determined by using Cronbach's alpha test. In the end, for analyzing research hypothesis, linear regression test was used and results indicated that there is a significant relationship between perceived environmental turbulence and its dimensions including perceived technological turbulence, perceived market turbulence, perceived competitive turbulence and market innovation orientation in Wagon Pars Company. On the other hand, it was observed that there is a significant relationship between market orientation and new product success in Wagon Pars Company and the relationship between innovation orientation and new product success in Wagon Pars Company is as well a significant one.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نظامعلی رزاقی |
کارشناسی ارشد، دانشکده حسابداری و مدیریت، دانشگاه آزاد اسـلامی واحـد تهـران جنـوب، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب (Islamic azad university of tehran south)
محمد صادق علیپور | mohammad sadegh
استادیار، پژوهشکده آمار، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: پژوهشکده آمار
نشانی اینترنتی
http://journal.saim.ir/article_22167_ad00d3e74ea116f685bf5f2d937cf6cf.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1432/article-1432-388122.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات