این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
علوم باغبانی
، جلد ۲۸، شماره ۱، صفحات ۱۸-۰
عنوان فارسی
بررسی مسیرهای بازاررسانی انار در استان لرستان
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله ضمن شناسایی مسیرهای مختلف بازاررسانی انار در استان لرستان، به ارزیابی اقتصادی این مسیرها پرداخته شدهاست. بدین منظور، حاشیه های مختلف بازاریابی، سهم عوامل بازاررسانی از قیمت نهایی محصول، ضریب هزینه بازاریابی و کارآیی بازاریابی در هر یک از مسیرهای بازاررسانی محصول محاسبه گردید. داده ها و اطلاعات مورد استفاده در این تحقیق به صورت مقطعی و مربوط به سال زراعی 1388 می-باشد. این اطلاعات از طریق مصاحبه حضوری و براساس 100 پرسشنامه از عاملین مسیرهای بازاررسانی انار لرستان به روش نمونه گیری تصادفی ساده جمع آوری گردید. با توجه به نتایج این تحقیق بیشترین میزان ضریب هزینه بازاریابی (81/99) و حاشیه بازاریابی (139740 ریال) مربوط به مسیر تولیدکننده، تبدیل کننده و مصرف کننده میباشد. بعلاوه، سهم تولیدکننده از قیمت نهایی محصول در این مسیر دارای کمترین میزان (85/1) است. بر اساس نتایج بدست آمده، مسیر صادرات با بالاترین میزان کارآیی کل (68/0) و کارآیی قیمتی (69/0) به عنوان بهترین مسیر بازاررسانی انار لرستان شناسایی شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Assessing the Pomegranate Marketing Channels in Lorestan Province
چکیده انگلیسی مقاله
In this paper different channels of pomegranate marketing in Lorestan province are identified and the economic evaluation of these path ways is discussed. For this purpose, the different marketing margins, the share of marketing agents of final price of product, marketing cost coefficient and marketing efficiency in each channel was calculated. The necessary cross-sectional data and information was collected through in terview and 100 questionnaires by simple random sampling at 2010.According to the results, the producers, processors and consumer route has the highest marketing cost coefficient (99.81) and marketing margin (139740 Rials). Moreover, the producer share is the lowest in this route (1.85). The results indicated that the export routs is the best marketing route with highest total efficiency (0.68) and price efficiency (0.69) in Lorestan province.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عاطفه بیرانوند |
محمد خالدی |
محسن شوکت فدایی |
نشانی اینترنتی
http://jhs.um.ac.ir/index.php/jhorts/article/view/34998
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/948/article-948-390294.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
مقالات
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات