این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 19 آذر 1404
مجله پژوهش پرستاری ایران
، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۴۸-۵۷
عنوان فارسی
تبیین چالش های آموزش قضاوت بالینی پرستاران: یک مطالعه کیفی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: در قضاوت بالینی،بر اساس مهارتهایی همچون استدلال بالینی، شهود، تفکر انتقادی، به کار گیری دانش، تجربه و شواهد؛ پرستار داده ها را جمع آوری و تفسیر می کند.در نهایت با باز اندیشی و باز خورد به استنباط می رسد. اجرای این فرایند نیازمند آموزش است که ممکن است با تهدیدها و فرصت های متعددی همراه باشد؛ لذا این مطالعه با هدف تبیین چالش های آموزش قضاوت بالینی پرستاران انجام شد. روش: این مطالعه کیفی با رویکرد تحلیل محتوی از نوع مرسوم در سال 1393انجام گرفت. 26 مصاحبه باز و نیمه ساختار با هجده مشارکت کننده در دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام شد. در کنار مصاحبه از یاداشت های در عرصه استفاده گردید. نمونه گیری به صورت هدفمند بود .جمع آوری داده همزمان با تجزیه و تحلیل تا رسیدن به اشباع ادامه یافت. یافته ها: از تجزیه و تحلیل داده ها چهار مضمون نشان دهنده چالش های آموزش قضاوت بالینی پرستاران حاصل گردید. این مضامین شامل ؛ نقش کمرنگ قضاوت بالینی در فرایند آموزش؛ محدودیت در استفاده از شواهد و منابع، چالش های حمایتی و چالش های آموزش در بالین بودند. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که آموزش قضاوت بالینی پرستاران با نقاط ضعف، قوت، تهدید ها و فرصت های مختلفی روبرو است. به کارگیری بهینه شواهد و منابع، حمایت آموزشی و حمایت های بالینی لازمه مقابله با چالش های آموزش قضاوت بالینی پرستاران هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
چالش، آموزش، قضاوت بالینی، پرستار، مطالعه کیفی
عنوان انگلیسی
Challenges of Nurses’ Clinical Judgment Education: A qualitative study
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: In clinical judgment, based on skills such as clinical reasoning, intuition, critical thinking, application of knowledge, experience and evidence; nurse collects and interprets data. Finally Is deduced by rethinking and reflection. The implementation of this process requires education that may be associated with various threats and opportunities. Therefore, this study aimed to explore the challenges of nurses' clinical judgment education Method: This was a qualitative research using conventional content analysis conducted in 2014. Based on purposed sampling 26 semi structured interviews (30-60 min) were conducted with 18 participant from Kurdistan University of Medical Sciences. In addition was used the field notes. Data were gathered and continued until data saturation. Results: Based on analyzing of data, four themes were emerged that showed the situation of education of nurses' clinical judgment. These themes including; Low-key clinical judgment in educational process; Restrictions on the use of evidence and sources; supporting Challenges; and educational challenges in practice. Conclusion: The results of this study showed that Nurses' Clinical Judgment Education is faced with different weaknesses, strengths, threats and opportunities. Optimal use of evidence and resources, educational support and clinical support are necessary to deal with the challenges of nurses' clinical judgment education.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جمال صیدی | j seidi
kurdistan university of medical sciences, sanandaj, iran
دانشگاه علوم پزشکی کردستان، سنندج، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کردستان (Kordestan university of medical sciences)
فاطمه الحانی | f alhani
tarbiat modares university, tehran, iran
دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
مهوش صلصالی | m salsali
tehran of university medical sciences, tehran, iran
دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
انوشیروان کاظم نژاد | a kazemnejad
tarbiat modares university, tehran, iran
دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://www.ijnr.ir/browse.php?a_code=A-10-1-252&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
nursing|
نوع مقاله منتشر شده
1
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات