این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله پژوهش پرستاری ایران، جلد ۱۰، شماره ۳، صفحات ۶۱-۷۰

عنوان فارسی بررسی مقایسه ای انگیزه شغلی کارکنان ستادی و عملیاتی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال ۹۲
چکیده فارسی مقاله مقدمه: مدیران با شناخت و پیش بینی انگیزه ها و نیازهای واقعی کارکنان می توانند به ارضای نیازها و انگیزه های آنان پاسخ دهند. مطالعه حاضر به منظور مقایسه انگیزش شغلی کارکنان ستادی و عملیاتی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام گرفت. روش: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی- تحلیلی بود که در سال 1392 انجام شد. نمونه پژوهش کلیه کارکنان ستادی و عملیاتی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مشتمل بر 150 نفر که به روش سرشماری انتخاب گردیدند، بود. ابزار تحقیق پرسشنامه ای روا و پایا با ضریب آلفای کرونباخ 92/0، مشتمل بر 31 سؤال (5حیطه عوامل روانی با 7 سؤال و حداکثر امتیاز 35، عوامل رفاهی با 6 سؤال و حداکثر امتیاز30، عوامل آموزشی با 8 سؤال و حداکثر امتیاز 40، عوامل مالی و عوامل اداری به ترتیب با 3 و حداکثر امتیاز 15و 2 سؤال با حدکثر امتیاز 10) که حداکثر نمره اکتسابی کل 155 بود. داده ها در سطح آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از آزمون های nova ،t-test، مجذور کای، ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون پپرسون با استفاده از نرم افزار آماری SPSS 19 مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: در کارکنان ستادی میانگین عوامل روانی 07/20، رفاهی 63/16، آموزشی 33/25، مالی 34/6 و اداری 16/8 و در کارکنان عملیاتی میانگین عوامل روانی 34/20، رفاهی 55/16، آموزشی 33/25، مالی 51/6 و اداری 39/8 بودند. کارکنان در سطح متوسط انگیزش شغلی قرار داشتند. رابطه معنی داری بین انگیزش شغلی و خصوصیات جمعیت شناختی در کارکنان عملیاتی و ستادی وجود نداشت. نتیجه گیری: کارکنان ستادی و عملیاتی مورد مطالعه از اولویت های انگیزشی یکسانی برخوردار بودند. به نظر می رسد که بهتر است عوامل روانی، آموزشی و رفاهی جهت ایجاد رضایت مندی و انگیزش کارکنان و نهایتاً عملکرد بهترآنها در اولویت های مورد نظر مدیران قرار گیرند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Comparison of the job motivation of staff worker with management emergency medical center’s operational staff, kerman university of medical Sciences -2013
چکیده انگلیسی مقاله Intriduction:Managerswithcognitionandpredicting motivationsandactual needs canrespond to satisfyemployees’ motivation andneeds.This study aimed to comparison of the job motivation of staff worker with Management Emergency Medical Center’s Operational staff, Kerman University of Medical Sciences -2013. Method: This studyis adescriptive and analyticalstudythat performed in2013.The sample consistedof all operational and staff personnel of Management Emergency Medical Center’s Kerman University of Medical Sciences that was conducted in 150 and sampling style was by census. The data collection tool was a valid and reliable questionnaire with Cronbach's alpha coefficient 0.92 that included 31 questiones. Data analyzed by spss19 software and using Anova، t-test, X2, Pearson correlation, Spirman tests. Results: Among staff personnel average of psychological factors were 20.07, Welfare were 16.63, Educational were 25.33, Financial were 6.34 andAdministrative factors were 8.16 and among oprational personnels these factors were in order 20.34, 16.55 ,25.33, 6.51 and 8.39. personnels were at avrage level of job motivation. There was no scinificantrelationshipbetweenjob motivation and demographic characteristics of the operationaland staff worker. Conclusion: In the studystaff andoperational workershadthe samemotivation priorities. It seemsthat it is better managers to concerne aboutpsychological, educational, and welfarefactors inthe priorities to providesatisfaction and employee motivationand ultimatelya betterthe performance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله لیلا والی | l vali
student research committee ,hcraeser fo rollecnahc-evic, kerman unversity of medical sciences, kerman, iran
کمیته تحقیقات دانشجویی، معاونت تحقیقات و فن آوری، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)

راحیل قربانی نیا | r ghorbani nia
bam university of medical sciences, helth management group, kerman, bam, iran
دانشگاه علوم پزشکی بم، دانشکده بهداشت، گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، بم، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی بم (Bam university of medical sciences)

حسین شیرخانی | h shirkhani
school of management and medical informatics, kerman university of medical sciences, kerman, iran
دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی

فرزانه ذوالعلی | f zol ala
department of statistictic and epidmiology, school of health,. kerman university of medical sciences, kerman, iran
گروه آمار و اپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://www.ijnr.ir/browse.php?a_code=A-10-1-198&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پرستاری
نوع مقاله منتشر شده روانپرستاری و پرستاری بهداشت روانی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات