این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله پژوهش پرستاری ایران، جلد ۷، شماره ۲۴، صفحات ۳۴-۴۴

عنوان فارسی بررسی ادراکات پرستاران شاغل در بخش‌های مراقبت ویژه زنجان از موانع به‌کارگیری یافته‌های تحقیقات پرستاری، و ارتباط آن با برخی متغیرهای زمینه‌ای
چکیده فارسی مقاله مقدمه: برای پرکردن شکاف بین شواهد علمی و مراقبت از بیمار لازم است تا موانع موجود به دقت درک و شناسایی شود. هدف مطالعه حاضر تعیین موانع به‌کارگیری تحقیقات از نقطه نظر پرستاران فارغ‌التحصیل شاغل در بخش‌های مراقبت ویژه زنجان بود. روش: در این مطالعه داده‌ها با استفاده از مقیاس موانع عملکرد مبتنی بر شواهد «فانک» جمع‌آوری شد. بر اساس فرمول‌های آماری نمونه مطالعه را 64 پرستار فارغ‌التحصیل و شاغل در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های آموزشی زنجان تشکیل می‌داد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و آزمون‌های آماری استنباطی (فریدمن، کروسکالوالیس و من‌ویتنی‌یو) استفاده شد. یافته‌ها: مطابق با نتایج طرح، سه مانع اصلی و اول در به‌کارگیری نتایج تحقیقات از دیدگاه واحدهای پژوهش عبارت بودند از: «نبود تسهیلات کافی»، «نبود وقت کافی برای مطالعه پژوهش‌ها»، و «نبود وقت کافی برای اجرایی کردن ایده‌های جدید». در ضمن اختلاف معناداری بین متغیرهای زمینه‌ای از قبیل جنس، سابقه، مدرک و سمت در بخش با نمره کل مقیاس موانع دیده نشد. نتیجه‌گیری: بر اساس نتایج مطالعه توصیه می‌شود که سیستم بیمارستان‌های آموزشی زنجان باید برای تأمین تسهیلات و در اختیار گذاشتن وقت لازم به منظور مطالعه و به‌کارگیری نتایج تحقیقات توسط پرستاران، تغییر یابد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A survey of critical care nurses' perceptions of barriers to research utilization, and its relation to some demographic variables
چکیده انگلیسی مقاله ABSTRACT A survey of Zanjan critical care nurses' perceptions of barriers to research utilization, and its relation to some demographic variablesIntroduction: To bridge the gap between scientific evidence and patient care, an in-depth understanding of the barriers is needed. The purpose of this study was to identify barriers of research utilization from the point of view of Zanjan registered and critical care unit’s nurses. Methods: Data were collected using the Funk s Evidence Based Practice Barriers Scale. Based on statistics formula sample of study was 64 graduate nurses employed in critical care units of Zanjan Educational Hospitals. Descriptive and inferential statistics (Friedman, Kruskal-wallis, Mann-Whitney U-test) were employed to analyze the data. Results: According to the research results, the first three main barriers to research utilization identified by the respondents were: “Insufficient facilities”, “Lack of time to read research”, and “Insufficient time on the job to implement new ideas”. Nevertheless, no statistically significant difference was found between the demographic variables such as sex, work years, level of education, and position, based on the general scale means. Conclusion: It is highly recommended that the educational hospitals systems need to change for preparation nurses with sufficient facilities and time to read and implement new finding.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله کورش امینی | korosh amini
zanjan, parvin e aetesami st nursing and midwifery school
زنجان، بلوار پروین اعتصامی، دانشکده پرستاری و مامایی

رضا نگارنده | reza negarandeh
tehran, touhid sq nursing and midwifery school
تهران، میدان توحید، دانشکده پرستاری و مامایی تهران

ناهید دهقان نیری | nahid dehghan nayeri
tehran, touhid sq nursing and midwifery school
تهران، میدان توحید، دانشکده پرستاری و مامایی تهران

مهدی موسایی فرد |



نشانی اینترنتی http://www.ijnr.ir/browse.php?a_code=A-10-802-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پرستاری
نوع مقاله منتشر شده پرستاری بخش های ویژه
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات