این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله پژوهش پرستاری ایران، جلد ۶، شماره ۲۲، صفحات ۷-۱۵

عنوان فارسی تعیین سبک یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی
چکیده فارسی مقاله مهرناز گرانمایه ، زهره خاکبازان2، آسیه درویش3، حمید حقانی4 چکیده مقدمه: سیستم مراقبت بهداشتی و روش‌های آموزشی بسیار پویا است؛ و آگاهی مدرسین از سبک‌های یادگیری دانشجویان در رعایت تنوع روش آموزش و تسهیل یادگیری دانشجویان مؤثر است. هدف از پژوهش حاضر تعیین سبک‌های یادگیری دانشجویان رشته پرستاری و مامایی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی آن‌ها می‌باشد. روش: در این مطالعه توصیفی مقطعی، تمامی دانشجویان پرستاری و مامایی مقطع کارشناسی سال اول و سوم دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1387مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه شامل اطلاعات دموگرافیک و سؤالات سبک یادگیری بوده و داده‌ها از طریق آزمون‌های t-test و 2χ و kruscal - valis و با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: سبک یادگیری غالب دانشجویان مورد مطالعه، سبک واگرا می‌باشد. ارتباط معنادار آماری بین سبک یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان و سال تحصیلی مشاهده نشد. سبک یادگیری با میانگین نمرات واحدهای عمومی دارای ارتباط معنادار آماری (04/0=p) بوده اما با میانگین نمرات اختصاصی ارتباط معنادار آماری مشاهده نگردید. نتیجه‌گیری: با توجه به وجود سبک غالب واگرا و تنوع در سبک‌های یادگیری دانشجویان تحت مطالعه؛ پیشنهاد می‌شود تفاوت‌های فردی و سبک‌های متفاوت یادگیری دانشجویان در انتخاب روش‌های متنوع تدریس و ارایه مشاوره تحصیلی جهت شکوفایی ابتکار و خلاقیت دانشجویان در نظر گرفته شود و با توجه به سبک یادگیری افراد به بهره‌گیری از زیرساخت‌ها و امکانات موجود فناوری اطلاعات و روش‌های مختلف آموزش پرداخته شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سبک یادگیری، پرستاری، مامایی، پیشرفت تحصیلی، روش آموزش

عنوان انگلیسی Determining learning style and its relationship with educational achievement in nursing and midwifery students
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: The health care system and the method of teaching are very dynamic. Awareness of students learning styles provides information for teachers to observe the variation in training methods and help students to facilitate learning. The purpose of this study is to determination of the learning styles of nursing and midwifery students and its relationship with their educational achievement. Methods: In this cross-sectional study, the undergraduate nursing and midwifery students of Tehran University of Medical Sciences in third and first academic year were investigated in 2008. Data were collected through the learning style questionnaire and demographic information. Gathered data were analyzed by statistical tests included t-test, 2 and kruscal – valis through SPSS software. Results: The dominant learning styles of students, is the diverging style. Significant relationship between their learning style and educational achievement was not observed. There was significant correlation between their learning style and average scores in general courses (P=0.045). Conclusion: Considering the dominant diverging styles and diversity in learning styles of nursing and midwifery students under study consideration of individual differences and different learning styles of students in designing various methods of teaching using the existing infrastructure facilities and information technology is proposed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهرناز گرانمایه | mehrnaz geranmayeh
tehran faculty of nursing
دانشکده پرستاری مامایی تهران

زهره خاکبازان | zohreh khakbazan
tehran faculty of nursing
دانشکده پرستاری مامایی تهران

آسیه درویش | asyeh darvish
tehran faculty of nursing
دانشکده پرستاری مامایی تهران

حمید حقانی | hamid haghani
tehran faculty of nursing
دانشکده پرستاری مامایی تهران


نشانی اینترنتی http://www.ijnr.ir/browse.php?a_code=A-10-1-58&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پرستاری
نوع مقاله منتشر شده آموزش پرستاری
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات