این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
دانشنامه حقوق اقتصادی
، جلد ۲۰، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
خسارتهای قابل مطالبه ناشی از حمل بینالمللی کالا از طریق جاده
چکیده فارسی مقاله
مهمترین تعهد حملکننده کالا این است که کالا را سالم، کامل و به موقع به مقصد برساند. بدیهی است تلف، مفقودی، آواری و تأخیر در رساندن کالا به مقصد اصولاً موجب مسؤولیت حملکننده است. در این تحقیق شیوهی محاسبه غرامت و سقف و استثنائات مربوط به سقف غرامت، در قراردادهای مشمول کنوانسیون CMR مورد بررسی قرار گرفته است. مبنای محاسبه غرامت ناشی از فقدان و آواری، ارزش کالا در زمان و مکان تحویل آن به حملکننده است که حداکثر 33/8 SDR برای هر کیلوگرم کسری از وزن ناخالص کالا قابل محاسبه خواهد بود. سقف غرامت ناشی از تأخیر نیز معادل کرایه حمل است. البته سقف مزبور در فرضی که ارسالکننده ارزش بیشتری برای کالا در بارنامه ذکر نموده یا برای تحویل کالا، نفع ویژهای در بارنامه مقرر کرده باشد و همچنین در فرض ارتکاب عمد یا خطای در حکم عمد توسط حملکننده یا اجزاء و خدمه وی رعایت نخواهد نشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Claimable Compensations Resulting from International Carriage of Goods by the Road
چکیده انگلیسی مقاله
The most important obligation of the carrier of the goods is to deliver it safe, perfect and well timed to the destination. Obviously the loss, missing and delay of the deliver of goods to the destination leads to carrier’s liability. In this paper we examine the calculating method of compensation and its maximum and its exceptions in international contracts that involved of cmr convention. Criterion of calculating of the compensation resulting from missing and loss is the value of the goods at the place and time of delivery of them to carrier at which equals 8.33 SDR per one kilogram of good’s gross weight. Also the maximum compensation resulting from the delay is equal to the fare of carriage. Of course this maximum amount of compensation has not been regarded in these situations: the sender has noted a higher value for goods in the consignment, or has provided special interest about delivery of the goods in the consignment and also when carrier or his servants commit intentional misconduct or commit default equivalent to intentional misconduct.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید محسنی |
مصطفی کریم زاده |
نشانی اینترنتی
http://lowecon.um.ac.ir/index.php/eer/article/view/39700
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/812/article-812-393895.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
علمی پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات