این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
کارآفرینی در کشاورزی
، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۵۳-۷۴
عنوان فارسی
بررسی عوامل مؤثر بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه
چکیده فارسی مقاله
آنچه که در ادبیات کارآفرینی، قلمرو کارآفرینی را از دیگر حوزههای مدیریت متمایز کرده است، موضوع فرصتهای کارآفرینانه است. با توجه به اینکه شناخت فرصت، اولین و مهمترین مرحله در کارآفرینی است، شناسایی عاملهای مؤثر بر شناخت فرصتهای کارآفرینانه در حوزههای مهم اقتصاد نظیر کشاورزی، موضوع بسیار با اهمیتی است. در همین راستا مقالۀ حاضر با هدف معرفی عوامل شناسایی شدۀ مؤثر بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه که محققان به آنها دسترسی پیدا کردهاند در قالب یک مجموعۀ کل، گردآوری و انجام شده است. این مطالعه از نوع مروری بوده و بر اساس جستوجوی کتابخانهای-اسنادی تدوین گردیده است. بهعلاوه، در این تحقیق ارتباط عوامل مذکور با دو رویکرد شناسایی فرصت، یعنی خلق فرصت و کشف فرصت بیان شده و در نهایت، این عوامل در قالب دو گروه عوامل فردی و اجتماعی مجزا شده است. مبنای تحلیل، نظر صاحبنظران و یافتههای پژوهشهای حوزۀ کارآفرینی است. مطالعۀ حاضر نشان داد که عوامل مؤثر بر شناسایی فرصت، ترکیبی از عوامل فردی (دانش پیشین، احساس خودکارآمدی، خلاقیت، جستوجوی منظم فرصتها، انگیزه و هشیاری کارآفرینانه) و عوامل اجتماعی (آموزش و مربیگری، جریانهای اطلاعاتی، مالکیت فکری، نیروهای پیشبرنده، سرمایه فکری، شبکه ارتباطات اجتماعی و یادگیری اجتماعی) و بر هر دو رویکرد خلق فرصت و کشف فرصت اثرگذار است، و دو رویکرد مذکور متناقض نبوده، بلکه مکمل یکدیگرند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شناسایی فرصت، فرصتهای کارآفرینانه، کشف فرصت، خلق فرصت،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیدسعید میرواحدی | s s
استادیار گروه کارآفرینی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
محمدتقی طغرایی | mohammad taghi
استادیار گروه اقتصاد و کارآفرینی هنر دانشکده پژوهش های عالی هنر و کارآفرینی دانشگاه هنر اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه هنر اصفهان (Art university of isfahan)
زهرا سنجریان |
کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشکده پژوهش های عالی هنر و کارآفرینی دانشگاه هنر اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه هنر اصفهان (Art university of isfahan)
نشانی اینترنتی
http://jead.gau.ac.ir/article_3500_aa86644612cd72283fcef79d0c79dec6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1517/article-1517-394389.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات