این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه علوم سیاسی، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۷-۳۸

عنوان فارسی شناسایی و طبقه بندی عوامل موثر بر انتخاب نشان سیاسی با تاکید بر انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲
چکیده فارسی مقاله پژوهش­ حاضر با رویکردی توصیفی/ پیمایشی و با هدفی کاربردی به بررسی عواملی که می‌تواند بر انتخاب نشان های سیاسی از جانب رای­دهندگان موثر باشد، پرداخته است. 560 پرسشنامه در میان کسانی که تصمیم داشته­ اند در انتخابات ریاست ­جمهوری 1392 شرکت کنند در سه شهر تهران، شیراز و رشت توزیع گردید. در سنجش روایی پرسشنامه از روش روایی ظاهری/ محتوایی و برای تعیین پایایی آن از روش آلفای کرونباخ ‌(79%) استفاده شد. یافته­ها نشان داد که مهم­ترین عوامل موثر در انتخاب برند سیاسی رییس­جمهور، شامل ویژگی‌هایی همچون قانون­مداری، مشورت­پذیری، نقدپذیری، سخنرانی در میان اقشار مختلف جامعه و برگزاری جلسه رودررو با مردم می‌گردد. همچنین نتایج نشان داد که از نظر بزرگ­ترین خوشه رای ­دهندگان عواملی مانند درک نیاز مردم، تخصص کاری و قدرت بیان و توانایی در سخنرانی دارای بیشترین اهمیت و ویژگی‌هایی همچون ظاهر نامزد ‌(پوشش، چهره و فیزیک بدنی)، حزب یا گروهی که نامزد به آن تعلق دارد و دارا بودن شعار یا نماد متمایز از سایر نامزدها کم­ترین اهمیت را در انتخاب رییس ­جمهور داشته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ابوالقاسم ابراهیمی |
عضو هیات علمی دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)

سید مسلم علوی | seyyed moslem
دانشجوی دکتری مدیریت سیستم مدرس دانشگاه پیام نور تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)

مهدی نجفی سیاهرودی | najafi siahroudi
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی

علی رضا مسیبی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه علم و صنعت
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات