این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، جلد ۷، شماره ۱۷، صفحات ۱۵۷-۱۷۹

عنوان فارسی نقش اهداف پیشرفت در پیش‌بینی مؤلفه‌های خودتنظیمی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه اهداف پیشرفت با راهبردهای خودتنظیمی در دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی انجام شد. به این منظور 200 نفر از دانشجویان پرستاری و مامایی به‌­عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونه­گیری، روش خوشه­ای تک‌نمونه­ای بود. روش پژوهش، همبستگی و به‌­طور مشخص مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. در این پژوهش از دو پرسشنامه راهبردهای خودتنظیمی پنتریچ و دی گروت (1990) و پرسشنامه جهت­گیری هدفی میدگلی (1998) با طیف پنج‌گزینه­ای لیکرت آماده شد. پایایی پرسشنامه خودتنظیمی 95/. و پرسشنامه جهت­گیری هدفی میدگلی 87/. بود. روایی محتوایی پرسشنامه­ها با نظر تعدادی از صاحب‌نظران و متخصصان مدیریت و روایی سازه آن با استفاده از تحلیل عامل تأییدی، تأیید شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌های پرسشنامه در بخش آمار استنباطی از آزمون‌های همبستگی پیرسون، رگرسیون گام به گام و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که جهت­گیری هدفی تأثیر مثبت، مستقیم و معنی‌داری بر راهبردهای خودتنظیمی دانشجویان دارد و می­تواند نقش مؤثری در افزایش خودتنظیمی داشته باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله خودتنظیمی، جهت‌گیری هدف، دانشجویان پرستاری و مامایی،

عنوان انگلیسی The Role of Achievement Objectives in Predicting the Components of Self-Regulation among the Students of the Faculty of Nursing and Midwifery, Mashhad University
چکیده انگلیسی مقاله This study aims to investigate the role of achievement objectives in self-regulation among the students of the faculty of nursing and midwifery. The population of this study included the students of Mashhad University of Medical Sciences. According to Morgan’s Table, 200 samples were selected through single-stage cluster sampling. The research method is descriptive and correlational, based on structural equation modeling. Data was collected using a Pintrich & Digreet strategic self-regulation questionnaire as well as a Midglee goal orientation questionnaire. All questionnaires were designed to use Likert’s five point scale. The reliability of the self-regulation questionnaire was 95% and the reliability of the goal orientation questionnaire was 87%. The validity of the questionnaire was confirmed by a number of experts and specialists in the management section and also through the confirmatory factor analysis. To analyze the data obtained from the questionnaires at the inferential statistics section, Pearson’s correlation test, Stepwise regression and structural equation modeling were employed. The results showed the direct positive and meaningful effect of goal orientation on student’s self-regulation strategies and also its effective role in increasing the self-regulation. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی اکبر امین بیدختی | ali akbar
دانشیار دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

سید احمد محمدی حسینی | seyed ahmad mohammadi hoseini
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

الهام سلیمانی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)


نشانی اینترنتی http://jresearch.sanjesh.org/article_25278_3d0a11cd4fb073683bfce825e3a383fa.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-398111.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات