این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۵۹۳-۶۱۲

عنوان فارسی تأثیر آموزش کارآفرینی از طریق روش داستان سرایی بر نگرش کارآفرینانه دانش آموزان مقطع ابتدایی
چکیده فارسی مقاله با توجه به ضرورت آموزش کارآفرینی در ترویج کارآفرینی و نیز مناسب‌بودن دوران کودکی برای ایجاد نگرش عمیق درباره کارآفرینی، باید برنامه‌های آموزشی دوره دبستان در راستای آگاهی و تقویت نگرش به سوی کارآفرینی هدف‌گذاری و اجرا شوند. یکی از روش‌های آموزش کارآفرینی به کودکان مقطع ابتدایی، داستان‌سرایی است. این تحقیق با هدف بررسی تأثیر آموزش کارآفرینی از طریق روش داستان‌سرایی در زمینه کارآفرینی بر تقویت نگرش کارآفرینانه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با استفاده از روش تحقیق کاربردی به‌صورت کمی شبه‌آزمایشی در کل جامعه آماری دانش‌آموزان پایه‌های چهارم و پنجم ابتدایی دبستان دخترانه سلام منطقه 1 تهران (45 نفر آزمایشی و 40 نفر کنترل) انجام گرفت. میزان نگرش کارآفرینانه و ابعاد آن قبل و پس از یک دوره آموزشی در هر دو گروه آزمایشی و کنترل سنجش شد. براساس نتایج، آموزش کارآفرینی با روش داستان‌سرایی در زمینه کارآفرینی موجب تقویت نگرش کارآفرینانه دانش‌آموزان و همچنین تقویت ابعاد آن شامل خلاقیت، میل به موفقیت، کنترل درونی و عزت نفس شده است. همچنین، داشتن خانواده فعال در کسب‌و‌کار بر رابطه آموزش کارآفرینی به روش داستان‌سرایی در زمینه کارآفرینی و نگرش کارآفرینانه دانش­آموزان مقطع ابتدایی تأثیر داشته است. این یافته‌ها به تدوین برنامه‌های آموزش کارآفرینی در دبستان کمک می‌کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of entrepreneurship education by storytelling on Entrepreneurial Attitude of Primary School students
چکیده انگلیسی مقاله Entrepreneurship education is very important in promoting entrepreneurship and childhood is the best period to create deep entrepreneurial attitude. Therefore, educational programs in primary school must be planned towards creating awareness and improving entrepreneurial attitude. Storytelling is one of the entrepreneurship education methods in primary school. In this study we aim to verify the effect of entrepreneurship education by storytelling on entrepreneurial attitude improvement in primary school students by a quasi-experimental research design. The Teacher-researcher implemented instructional program by storytelling method in experimental group. Participants are 85 students (45 experimental group, 40 control group) in Salam Fereshtegan Yasin School in Tehran. The results point out that entrepreneurship education by storytelling improves entrepreneurial attitude as well as its dimensions including creativity, need for achievement, internal locus of control, and self-esteem in students. Also the family involving in business moderates the relationship between entrepreneurship education by storytelling and students’ entrepreneurial attitude. These findings help to prepare and implement entrepreneurship education programs in primary schools.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهرا آراستی |
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

سمیرا قدوسی |
دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

افسانه باقری |
استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_61547_701f239d721d50887c854528dd218540.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-398407.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات