این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۶۵۳-۶۶۹

عنوان فارسی هنجاریابی آزمون خودارزیابی مهارت های غیرشناختی مرتبط با قصد و موفقیت کارآفرینانه در بین کودکان ۱۲-۱۱ ساله شهر اهواز
چکیده فارسی مقاله مهارت‌های شناختی جنبه مهم و لازم برای موفقیت در زندگی است، اما برای عملکرد در زندگی اجتماعی کافی نیست و برای موفقیت در بازار کار و تحصیل، مهارت‌های غیرشناختی نیز اهمیت دارند. این مطالعه برحسب هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات روش توصیفی- پیمایشی و با هدف هنجاریابی آزمون خودارزیابی مهارت‌های غیرشناختی مرتبط با قصد و موفقیت کارآفرینانه صورت گرفته است. 300 نفر از دانش‌آموزان پسر پایه ششم مدارس ابتدایی شهر اهواز با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی چندمرحله‌ای (نسبتی) نمونه آماری درنظر گرفته شدند. تحلیل داده‌ها با استفاده از روش تحلیل عامل تأییدی و آلفای کرونباخ صورت گرفته است. نتایج نشان می‌دهد آزمون خودارزیابی مهارت‌های غیرشناختی مرتبط با قصد و موفقیت کارآفرینانه از روایی لازم برای سنجش مهارت‌های غیرشناختی کودکان 12 ساله برخوردار است. به‌علاوه، ضرایب آلفای کرونباخ برای خرده‌مقیاس‌های این آزمون، 56/0 تا 80/0 است که بیانگر پایایی خوب آن است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اهواز، تحلیل عامل تأییدی، ریسک‌پذیری، مهارت‌های غیرشناختی،

عنوان انگلیسی Standardizing non-cognitive skills self-assessment test associated with entrepreneurial intent and success among 11-12 year-old children in Ahvaz city
چکیده انگلیسی مقاله Cognitive skills are important and necessary in one's success in life, but performing is not adequate in social life, and in order to succeed in labor and education markets, non-cognitive skills are also of paramount importance. This research, in terms of purpose, is applied, and in terms of data collection is a descriptive-survey , and aims at standardizing the non-cognitive skills self-assessment test associated with entrepreneurial intention and success. 300 male sixth grade primary schools students of Ahvaz city were selected as the sample by a multistage random sampling method (ratio). Confirmatory factor analysis and Cronbach᾽s alpha were used to analyze the data. The results of indicates that non-cognitive skills self-assessment test associated with entrepreneurial intention and success is valid for evaluating non-cognitive skills of 12 year old students. . Moreover, the results of Cronbach᾽s alpha coefficient indicated that reliability of this test is good (between 0.56 to 0.8 for each of scales).
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مریم عزیزی |
دانشجوی دکتری روان شناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)

منیجه شهنی ییلاق | shehni yailagh
استاد گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)

علیرضا حاجی یخچالی |
استادیار گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)

سیروس عالیپور |
استادیار گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_61554_41a3dc426f41e3a844f8364706fe50e3.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-398410.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات