این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۶۷۱-۶۹۰

عنوان فارسی طراحی الگوی راهبردی نوآوری اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی این تحقیق طراحی الگوی راهبردی نوآوری اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران است. تحقیق از نظر هدف کاربردی- توسعه‌ای و برحسب روش گردآوری اطلاعات، پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل 25 نفر از خبرگان صاحب‌نظر دارای سوابق تجربی، مدیریتی و علمی در حوزه نوآوری و امور اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی ایران است که به‌صورت هدفمند و گلوله برفی انتخاب شدند. داده‌های تحقیق از طریق مطالعه کتابخانه‌ای و پرسشنامه گردآوری شد که به احصای ابعاد هشت‌گانه کلان الگو منجر شد. تحلیل عاملی ابعاد با استفاده از نرم‌افزار «اسمارت پی آل اس» انجام گرفت. درادامه، به‌منظور تعیین رابطه بین ابعاد و سطح‌بندی آن‌ها از مدل‌سازی ساختاری تفسیری استفاده شد. نتایج نشان داد بر مبنای معیارهای «قدرت هدایت» و «وابستگی»، بعد «مبانی ارزشی» به‌عنوان متغیر مستقل کلیدی مانند سنگ زیربنای الگو در سطح چهارم؛ «فضای اجتماعی» در سطح سوم؛ «ساختارها و نهادها»، «منابع» و «چارچوب خط‌مشی و سیاست‌گذاری‌ها» به‌عنوان متغیرهای پیونددهنده در سطح دوم و درنهایت «محتوا»، «فرایند» و «حکمرانی و ظرفیت‌سازی» به‌عنوان متغیرهای وابسته در سطح اول قرار دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله الگوی راهبردی، مدل‌سازی معادلات ساختاری، نوآوری اجتماعی،

عنوان انگلیسی Designing the Strategic Model of Social Innovation in the Islamic Republic of Iran with Structural Equation Modeling Approach
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this research is to design an strategic model of social innovation in the Islamic Republic of Iran. This research, in terms of purpose, is developmental- functional, and in terms of data collection is a survey. The statistical populations includes 25 experts with practical experience, scientific management and innovation in the field of social affairs in the Islamic Republic of Iran which were selected by targeted and snowball sampling method. After conducting exploratory studies and consulting the experts, eight dimensions of the macro pattern were extracted. Using the software "Smart PLS" factor analysis was performed. In order to determine the relationship between dimensions and ranking them, Interpretive Structural Modeling was used. The results showed that based on the criteria of "Conductivity impact" and " Dependence", "Foundation's values", as the key independent variable are at the fourth level, the "Social Climate", at the third level, the dimensions of "Structures and institutions", "Resources" and "Policy framework", as Joiner variables at the second level, and finally "Content", "Process" and "Governance and capacity building", as the dependent variables are at the first level.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Social innovation, Strategic model, SEM

نویسندگان مقاله مهران کشتکار |
دکتری مدیریت راهبردی دانش دانشگاه عالی دفاع ملی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه عالی دفاع ملی (Supreme national defense university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_61550_f1fda2130a3ce820d5ba032fbb617c52.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-398411.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات