این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۷۱۱-۷۲۹
عنوان فارسی
بررسی تأثیر گرایش کارآفرینانه بر بینالمللیسازی شرکتهای موجود در صنعت شیشه و بلور ایران با نقش میانجیگری فرهنگ سازمانی
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر گرایش کارآفرینانه بر بینالمللیسازی با میانجیگری فرهنگ سازمانی در شرکتهای بینالمللی فعال در حوزه صنعت شیشه و بلور ایران صورت گرفته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل 107 نفر از مدیران و کارشناسان 9 شرکت فعال در حوزه صنعت شیشه و بلور ایران است که با استفاده از روش نمونهگیری بهصورت تصادفی ساده و براساس فرمول کوکران 66 نفر نمونه درنظر گرفته شد. جمعآوری دادهها براساس پرسشنامه محققساخته انجام گرفت که روایی آن از سوی خبرگان و پایایی آن از طریق روش پایایی ترکیبی و آلفای کرونباخ تأیید شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها و بررسی فرضیهها از روش مدلسازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد که به این منظور نرمافزار آماری Smart PLS بهکار گرفته شد. درنهایت، یافتهها تمام فرضیههای پژوهش را تأیید کردند، بهطوریکه تأثیر مثبت گرایش کارآفرینانه بر بینالمللیسازی شرکت تأیید شد و این نتیجه بهدست آمد که 69 درصد از اثر کل گرایش کارآفرینانه بر بینالمللیسازی از طریق غیرمستقیم متغیر میانجی فرهنگ سازمانی تبیین میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the impact of entrepreneurial orientation on internationalization of companies in Glass and Crystal Industry by mediating role of organizational culture
چکیده انگلیسی مقاله
The present study is done with the aim of investigating the impact of entrepreneurial orientation on internationalization by mediating role of organizational culture in active international companies in Glass and Crystal Industry of Iran .This research, in terms of its purpose, is applied and in terms of data collection is a descriptive and correlational research. Statistical population included 107 managers and experts of 9 active companies in the field of Glass and Crystal Industry of Iran. Using simple random sampling and Cochran formula, 66 persons were selected as the sample. The data gathered by questionnaire which its validity was confirmed by experts and its reliability was approved by composite reliability and Cronbach's alpha. For data analysis, structural equation modeling (SEM) was used with partial least squares (PLS) approach and Smart PLS software. The findings of research show that all hypotheses are accepted. The positive impact of entrepreneurial orientation on the internationalization of the companies was confirmed, and we conclude that 69 percent of the total impact of entrepreneurial orientation on internationalization is determined through indirect mediating variable of organizational culture.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی مبینی دهکردی | mobini dehkordi
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
علیرضا نانکلی |
کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمدجواد جامه بزرگی | mohammad javad
دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین (Islamic azad university of qazvin)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_61553_826fc3cefb59d18f4b407e079e0dbfdc.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-398413.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات