این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۲۶، شماره ۱۱۲، صفحات ۵-۱۲

عنوان فارسی بهینه‌سازی یک نمونه واقعی سکان شناور ۸۰۰ تنی به‌کمک تغییر مکانیزم سیستم هیدرولیکی فرمان
چکیده فارسی مقاله سیستم سکان، مسئولیت مهمی در هدایت و کنترل شناورها و کشتی ها برعهده دارد. این امر در زمان دور زدن یا انحراف شناور می‌تواند حساسیت بیشتری در زمان طراحی داشته باشد. با توجه به پیشرفت چشمگیری که در حوزه معماری کشتی و دانش سیالات به‌وجود آمده، این مهم در دو بخش قابل تأمل است: طراحی هیدرودینامیکی بال (تیغه) سکان و طراحی سیستم فرمان و تجهیزات انتقال دستور به مکانیزم بال شناور. در این مقاله، که به‌صورت عملی و آزمایشگاهی روی شناور 800 تنی اجرا شده است، از هیدروموتور پیستونی در محل سکان شناور استفاده و نتایج حاصل تحلیل شده است. نتایج نشان‌دهنده این است که با نصب پمپ روتوری هیدروموتور روی سکان، کنترل تیغه شناور برای فرمان‌دادن از توان 6/165 تا 13800 کیلووات قابل اعمال است که بیانگر محدوده وسیعی از اعمال نیرو بر تیغه سکان است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شناورهای دریایی، سکان شناور، هیدروموتور پیستونی، بهبود سکان،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد رضا مقومی | mohammad reza
دانشکده مهندسی مکانیک، مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان، اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: موسسه آموزش عالی دانش پژوهان

امین کلاه دوز |
باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر، اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان


نشانی اینترنتی http://mmep.isme.ir/article_25332_567510daf4110a7ab1fcf624c6661e6c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1251/article-1251-398431.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات