این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مهندسی بیوسیستم ایران
، جلد ۴۸، شماره ۱، صفحات ۱۶۳-۱۵۵
عنوان فارسی
طراحی و پیاده سازی سامانه تنظیم کشش الکتروهیدرولیکی برای تراکتور مسی فرگوسن با بکارگیری شیر کنترل الکترونیکی جدید
چکیده فارسی مقاله
در این تحقیق با بکارگیری شیر کنترل الکترونیکی اتصال سه نقطه جدید، سامانه کنترل کشش الکتروهیدرولیکی طراحی، ساخت و بر روی تراکتور MF285 نصب گردید. اجزای سامانه الکتروهیدرولیکی شامل حسگر نیروی کشش، حسگر عمق شخم، PLC، موتور پله ای و درایور آن، شیر کنترل و صفحه نمایشگر می باشد. نتایج آزمایش های کارگاهی نشان داد که عملکرد سامانه در پاسخ به تغییرات پله ای نیروی کشش رضایت بخش بود و موقعیت گاوآهن متناسب با نیروی اندازه گیری شده تغییر داده شد. همچنین در زمان ثابت بودن نیرو، سامانه کنترل کاملا پایدار بود. نتایج مزرعه ای نیز نشان داد که در تمامی تیمارها بین میانگین درصد لغزش چرخ ها و مصرف سوخت دو سامانه اختلاف معنی داری وجود داشت(P< 0.05). سامانه الکتروهیدرولیکی در مقایسه با سامانه هیدرومکانیکی در حداکثر سرعت پیشروی و حداکثر نیروی کشش تنظیمی، درصد لغزش و مصرف سوخت را به ترتیب 6/44 درصد و 3/29درصد کاهش داد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Design and Implementation of Electro-Hydraulic Draft Regulating System For MF 285 Tractors Using A New Hitch Control Valve
چکیده انگلیسی مقاله
In this research an electro- hydraulic system was designed, constructed and installed on the Massey Ferguson (MF) 285 tractor by using a new hitch control valve. The electro- hydraulic system consisted of a tensile load cell, a potentiometer, a PLC, stepper motor with driver, hitch control valve and a Programmable Terminal. The experiment results showed that the performance of the electro-hydraulic control system was satisfactory in response to the draft force variations and the position of plow was altered proportional with the draft force. Also the control system was stable when the draft force was kept in the constant value. The field results showed significant difference between two control systems in fuel consumption and wheel slip (P< 0.05). The electro- hydraulic draft control system decreased the fuel consumption and slippage by 44.6% and 29.3% respectively at the maximum draft set value and ground speed, compared to the mechanical draft control system.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نوروز مراداصغرلو | مراداصغرلو
گروه مکانیک بیوسیستم، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز (Islamic azad university of tabriz)
نشانی اینترنتی
http://ijbse.ut.ac.ir/article_61575_ed3629bc05d81e9ad4aea449fd4d4f9e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1228/article-1228-398975.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات