این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اقتصاد و بانکداری اسلامی، جلد ۱۵، شماره ۱۸، صفحات ۶۱-۸۲

عنوان فارسی رتبه بندی عوامل کلیدی موثر بر بکارگیری نظام آموزشی در ترویج آموزه‌های اقتصاد اسلامی در ایران
چکیده فارسی مقاله یکی از اهداف انقلاب اسلامی، گسترش و نهادینه‌سازی اصول و مبانی اسلام در عرصه‌های گوناگون و انطباق و سازگارکردن کارکرد نظام های مختلف جامعه با موازین شرع و فقه اسلامی است. نظام آموزشی بعنوان یک بستر و زمینه برای بروز خلاقیت، نوآوری، شکوفایی و رشد جمعی و فردی بین اعضای یک جامعه می‌تواند مزایای قابل توجهی را در حوزه نظر و عمل به همراه داشته باشد. بکارگیری این نظام در عملیاتی کردن مبانی اقتصاد اسلامی نیازمند در نظر گرفتن عوامل مختلف است. هدف اصلی این پژوهش شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر به کارگیری نظام آموزشی در ترویج آموزه‌های اقتصاد اسلامی در ایران می‌باشد. با بررسی ادبیات موضوع و بر مبنای دیدگاه‌های موجود در حوزه اقتصاد اسلامی، 30 زیر معیار در قالب 2 عامل اصلی شناسایی شد. این عوامل و زیرمعیارها با نظر سنجی از 313 نفر از خبرگان، اساتید دانشگاهی و حوزه‎های علمیه و با کمک فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی رتبه بندی گردید. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که از نظر خبرگان، هنگام تصمیم‌گیری در خصوص به کارگیری نظام آموزشی در ترویج آموزه‌های اقتصاد اسلامی بایستی عوامل آموزش و پرورش، دانشگاه، فضای مجازی سایبر و حوزه علمیه به ترتیب مد نظر قرار گیرند
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اقتصاد اسلامی، نظام آموزشی، آموزش‌های عمومی، آموزش‌های تخصصی

عنوان انگلیسی Identifying and Ranking Key Factors Influencing the Adoption of the education system to promote the teachings of Islamic economics in Iran
چکیده انگلیسی مقاله Expansion and institutionalization of the principles of Islam in various fields and adaptation of the function of different community with Shariah law and Islamic are the goals of the Islamic Revolution. Education System as a context for creativity, innovation, growth and prosperity of individual and collective among members of a community can have significant benefits in the field of theory and practice. Using this system, the operating principles of Islamic economics needs to consider several factors. The main objective of this study is to identify and rank the factors influencing to adopt the education system to promote the teachings of Islamic economics. Based on the literature review and perspectives in the field of Islamic economics, 30 sub-factors were identified in two major factors. With the survey of 313 experts, academics and experts in seminaries and with the help of fuzzy analytical hierarchy process had ranked these sub-factors and factors. The results show that when deciding to adopt the education system to promote the teachings of Islamic economics, education & Training, University, cyber cyberspace and seminary factors must be considered respectively
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد حسین احسان فر | mohammad hossein


ابوالقاسم اثنی عشری امیری | asna ashari amiri


رضا مطیعی |



نشانی اینترنتی http://mieaoi.ir/browse.php?a_code=A-10-1-21&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/598/article-598-400641.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات