این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
جامعه شناسی کاربردی
، جلد ۲۸، شماره ۳، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
طراحی یک مدل از رابطه بین سرمایه اجتماعی و کیفیت زندگی آموزشی
چکیده فارسی مقاله
هدف از انجام این تحقیق ، بررسی ارائه یک مدل از رابطه بین سرمایه اجتماعی و کیفیت زندگی آموزشی در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دو دانشگاه فردوسی مشهد و حکیم سبزواری.می باشد. حجم نمونه 335 نفر برآورد گردید و به صورت تصادفی –طبقه ای و ساده در سال تحصیلی 95-94 انتخاب گردیدند. ضریب آلفای کرونباخ در گویه های سرمایه اجتماعی 0.836 برآورد شده است. ضریب آلفای کرونباخ در پرسشنامه در کیفیت زندگی آموزشی (نه متغیر) بین حداقل 0.712 ( توانایی علمی دانشجو) و حداکثر 0.881 به (انسجام آموزشی) برآورد شده است . نتایج این بررسی نشان داد که بین چهار مولفه سرمایه اجتماعی (مشارکت، شناخت، اعتماد و توانایی علمی) با کیفیت زندگی آموزشی دانشجویان رابطه معنی داری وجود دارد. از میان مولفه های سرمایه اجتماعی، مشارکت و شناخت علمی استادان و دانشجویان از یکدیگر، بیشترین نقش را در افزایش سرمایه اجتماعی دارند و همین طور بالاترین ضریب همبستگی متغیرهای کیفیت زندگی به دو متغیر پیشرفت و ماجراجویی با توانایی علمی به دانشگاه تعلق دارد. و بدنبال آن متغیرهای تعهدات آموزشی و نگرش مثبت به دانشگاه ، از اهمیت زیادی در ارتقای کیفیت زندگی آموزشی آنان برخوردار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سرمایه اجتماعی، کیفیت زندگی آموزشی، دانشگاه، تحصیلات تکمیلی،
عنوان انگلیسی
The Planning of Model Relationship between Social Capital and Quality of Educational Life
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract: The purpose of investigating, the planning of model from relationship between social capital and the quality of educational life. The sample under this investigation consisted of 335 postgraduate students in university (HSU & UM). The reliability upper research, the reliability of the questionnaire od social capital is 84% of this research achieved by the use of Cronbach Alpha Test. And reliability of the questionnaire od quality of educational life estimated between 71% until 88% in nine components. This results showed that a desirable condition of quality of educational life indicators among students of university, and this research shows that cognition and scientific participation have the most of role on the social capital components. So, two variables of scientific ability and achievement and adventure have the most correlation coefficient on the quality of educational life. Behind that educational obligation and positive sentiment to university increased the quality of educational life.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عبدالمجید ارفعی مقدم | arfaei moghaddam
عضو هیات علمی پژوهشی
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات