این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جامعه شناسی کاربردی، جلد ۲۸، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی میزان دینداری و ارتباط آن با استفاده از شبکه‌های اجتماعی اینترنتی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه یاسوج)
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر، با هدف مطالعه میزان دینداری و ارتباط آن با میزان و نوع استفاده از شبکه‏های اجتماعی اینترنتی بر اساس نظریۀ گلوله جادوئی و مدل دینداری گلاک و استارک انجام شده است. روش پژوهش، روش پیمایشی است. بر اساس فرمول لین، حجم نمونه 400 نفر محاسبه شد که با روش نمونه‏گیری تصادفی از نوع طبقه‏ای چندمرحله‏ای انتخاب شد. ابزار گردآوری داده‏ها، پرسشنامه‏ای با 32 پرسش، ترکیبی محقّق‏ساخته و دیگران‏ساخته است که اعتبار آن‌ها را صاحب‏نظران تأیید کردند. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (939/0) محاسبه شد. نتایج نشان داد بین میزان دینداری دانشجویان با توجه به وضعیّت عضویت و نوع فعالیت آن‌ها در شبکه‏ها تفاوتی معنادار وجود داشته است و بین سابقۀ عضویت در شبکه‏ها و میزان دینداری آنان نیز رابطه‏ای معنادار وجود داشته است؛ ولی بین میزان استفاده (فعالیت) از شبکه‏های اجتماعی و میزان دینداری، رابطۀ معناداری دیده نشد. نتایج، همچنین گویای تفاوتی معنادار بین میزان دینداری دانشجویان با توجه به جنسیت و گروه تحصیلی آن‌ها بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Study of Religious identity and its relationship to degree and kind of web-based social networks usage (the case of Yasouj university’s students)
چکیده انگلیسی مقاله This paper aimed to evaluate the religious identity of students and its relationship to degree and kind of web-based social networks usage baced on "Uses and gratification" theory and Giddens' "Structuration" theory. Using survey method, Statistics society had been Yasouj university students from which 400 persons were determined based on Lin Sampling Table (1976) as sample size and were selected by classified-multi stage random sampling method. Researcher-made questionnaire was used as research tool for data collection, which face validity and Cronbach's alpha (0.93) were used for its validity and reliability, respectively. The findings showed that there is significant diference in religious identity according to membership situation, use kind of social netwoks, gender and studying majority and there is significant direct relationship between membership history and religious identity. There is not significant relationship between the degree of social networks use and religious identity. Independent variables, can explained 15.5 percents of dependent variable’s variance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اصغر میرفردی |
یاسوج خیابان ارتش- دانشگاه یاسوج- دانشکده علوم انسانی- گروه علوم اجتماعی کد پستی 7591774831
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یاسوج (Yasouj university)

مریم مختاری |
دانشگاه یاسوج
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یاسوج (Yasouj university)

عبدالله ولی نژاد |
دانشگاه یاسوج
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یاسوج (Yasouj university)


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات