این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت صنعتی، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۴۲۳-۴۴۶

عنوان فارسی مدل‌سازی علّی روابط میان معیارهای مدل تعالی سازمانی EFQM در بانک توسعۀ تعاون
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی این تحقیق بررسی مدل علّی تعالی سازمانی در بانک توسعۀ تعاون و هدف فرعی آن، اندازه­گیری وضعیت تعالی سازمانی بانک توسعۀ تعاون است. در همین راستا، ضمن طراحی سناریوهای مختلف، بر اساس مدل‌سازی معادلات ساختاریافته بررسی شدند و مدلی که بهترین شاخص­های تناسب را داشت، به‌عنوان بهترین مدلی که رفتار تعالی سازمانی را در بانک توسعۀ تعاون ارائه می­کند، انتخاب شد. در واقع در این تحقیق تلاش شده است مدلی ارائه شود که در آن روابط علّی و معلولی بین معیارهای مدل EFQM را مشخص کند. این مدل با توزیع پرسشنامه و تحلیل نتایج آن طراحی شده است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و توسعه­ای و از نظر گردآوری داده­ها، از نوع پیمایشی و همبستگی است. با توجه به رابطۀ بین معیارهای مدل تعالی، این مدل از طریق معادلات ساختاری و به‎کمک نرم‎افزار PLS و SPSS محاسبه شده است. قلمرو موضوعی این تحقیق مرتبط با مدیریت کیفیت و به‌صورت خاص مدل تعالی سازمانی و قلمرو آن ستاد مرکزی و شعب سراسر کشور بانک توسعۀ تعاون در نظر گرفته شده است. این تحقیق نشان می‌دهد معیارهای مدل تعالی سازمانی EFQM با هم در ارتباط هستند. به این معنا که توجه به یک معیار موجب تقویت معیارهای دیگر خواهد شد. تحقیق حاضر این روابط را آشکار کرده و شدت ارتباط بین معیارها را مشخص می‎کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Causal modeling of relationships between criteria for EFQM excellence model in TOSE’E TA’AVON bank
چکیده انگلیسی مقاله Organizations that participate in the competition, had to enter the paths are called Excellence. So through extensive efforts undertaken by quality experts, various patterns as models of excellence are established and used as one of the most common ways of organizations success. The main purpose of this paper is to "assess the causal model between criterias of business excellence model at Tose’e Ta’avon Bank" and the secondary objective is to "measure excellence of Tose’e Ta’avon Bank".This study in terms of subject is practical and development, and in terms of data collection is correlation and survey. With regard to the relationships between the criterias of excellence model, the relationships between these criterias is calculated by structural equation. According to the procedure outlined, for this study is used from PLS and SPSS software. The data collected at the end of 93 and the first six months of 94. On the other hand, the excellence model used is the 2013 version. In this study population are managers and senior experts of Tose’e Ta’avon Bank.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسین صفری |
دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمدرضا صادقی مقدم | mohammad reza sadeghi moghadam
استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

علی عبادی ضیایی | ebadi ziaei
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://imj.ut.ac.ir/article_61714_16c2dd47a7b923b5c92d2004844c1297.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1082/article-1082-400770.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات