این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت صنعتی، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۴۶۷-۴۸۶

عنوان فارسی مدل تلفیقی اولویت‌بندی فازی و پرومته برای انتخاب تأمین‌کننده
چکیده فارسی مقاله ارزیابی و انتخاب تأمین‌کنندگان از ارکان مهم مدیریت زنجیره تأمین است. تاکنون پژوهشگران با اتکا به نظریه مجموعه‌های فازی، راهکارهایی را برای مواجهه با عدم اطمینان نشئت‎گرفته از شرایط مبهم و سربسته مسئله چندمعیاره انتخاب تأمین‌کنندگان ارائه داده‌اند. با وجود این، پیچیدگی محاسبات در روش‌های سنتی وزن‌دهی فازی یکی از ایرادهای وارد بر این روش‌ها بوده است. در این مقاله، برای پرهیز از این پیچیدگی‌ها، استفاده از روش‌ اولویت‌بندی فازی پیشنهاد شده است. این روش به فازی‌زدایی اعداد فازی‌شده و استانداردسازی بردار وزن‎ اهمیت شاخص‎ها نیازی ندارد و می‌تواند بدون اتکا به مقایسه‌های زوجی خبرگان و با استفاده از مدل بهینه‌سازی فازی، بهترین ماتریس وزن‎های اهمیت را ارائه دهد. ترکیب نتایج این روش با روش رتبه‌بندی پرومته، چارچوب اثربخشی را برای حل مسئله ارزیابی و انتخاب تأمین‌کنندگان ارائه داده است. به‌کارگیری این چارچوب برای ارزیابی و انتخاب تأمین‌کنندگان قطعات یکی از شرکت‌های خودروسازی ایران، مؤید این ادعا است
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Hybrid Fuzzy Prioritization - PROMETHEE Model for Supplier Selection
چکیده انگلیسی مقاله Abstract: Evaluation and selection of suppliers is one of the important pillars in supply chain management. Thanks to the fuzzy sets theory, researchers try to provide several methods to deal with uncertainty which is constituted by vague situations in supplier selection problem. However, one of the biggest shortcomings in these methods is complexity in fuzzy weighting calculation. To avoid this problem in the traditional fuzzy weighting methods, this paper is used a fuzzy ranking method. This method does not require defuzzifing of fuzzy numbers and standardizing of weighted vector. Instead, this method can provide best weigted vector using a fuzzy optimization model without relying on experts’ paired comparisons. The combination of this method and PROMETHEE ranking method provides an effective model for solving the supplier selection problem. Application of this model in Iran auto industry has shown its effectiveness.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ابراهیم کرمی |
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه ، ساوه، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی ساوه (Islamic azad university of saveh)

رحیم فوکردی | فوکردی
استادیار گروه مدیریت دانشکدۀ مدیریت دانشگاه قم، قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه قم (Qom university)


نشانی اینترنتی http://imj.ut.ac.ir/article_61716_6250d6931c578e5280b3270299d8519e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1082/article-1082-400773.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات