این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی و مدیریت انرژی، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی طراحی و بهینه‌سازی یک سیستم ترکیبی فتوولتاییک-باتری-دیزل ژنراتور به منظور تغذیه یک شبکه دور افتاده جزیره‌ای
چکیده فارسی مقاله در این مقاله، یک سیستم تولید توان ترکیبی فتوولتاییک-باتری-دیزل ژنراتور برای تغذیه یک شبکه جزیره­ایدور افتاده در شمال­غرب کشور طراحی وبهینه‌سازی می­شود. با توجه به عدم دسترسی آسان به شبکه مذکور، تهیه سوخت برای ژنراتور نصب‌شده در محل مشکل می­باشد، لذا در اینجا هدف از طراحی سیستم استفاده حداقلی از ژنراتور و کاهش مصرف سوخت آن می­باشد. به این منظور در ابتدا ظرفیت باتری و سیستم فتوولتاییک به منظور تأمین انرژی با کمترین هزینه تولید توسط نرم‌افزارHOMER بهینه‌سازی می­شود. پس از طراحی ظرفیت مناسب برای منابع، یک سیستم مدیریت توان بهینه به منظور استفاده حداقلی از ژنراتور برای منابع موجود با استفاده از نرم‌افزارMATLAB طراحی می­شود. در این روش از نمایه بار و پیش­بینی شدت تابش خورشید در روز پیش رو استفاده شده است. همان طور که نشان داده می­شود، با استفاده از روش معرفی شده، ساعات کاری ژنراتور و نتیجتاً مصرف سوخت آن کاهش میابد. همچنین نشان داده می­شود که در روش معرفی شده، امکان استفاده از باتری با ظرفیت­های پایین­تر از مقادیر محاسبه شده در نرم‌افزار HOMER میسر می­باشد که می­تواند باعث کاهش هزینه نصب سیستم و نهایتاً کاهش هزینه تولید انرژی گردد.همچنین، نشان داده می­شود که با استفاده از روش معرفی شده، در اواسط روز که تولید توان در سیستم فتوولتاییک حداکثر بوده و مصرف بار حداقل می­باشد، نیازی به استفاده از بارهای تلفاتی برای ایجاد تعادل توان وجود نخواهد داشت. به دلیل عدم نیاز به بارهای زائد در روش معرفی شده، ساعت کار سیستم به اندازه 26% در مقایسه با روش معمول که در نرم افزار HOMER استفاده می­شود کاهش می‌یابد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Design and Optimization of a Hybrid Photovoltaic-Battery-Diesel Genrator system for a Remote Islanded Electrical Network
چکیده انگلیسی مقاله In this paper, a hybrid photovoltaic-battery-diesel generator system is designed and optimized for a remote islanded electric network in the northwest regions of the country. Considering the hardship of transferring fuel to the region where the system is installed, this study aims to minimize the generator fuel consumption. To evaluate the effectiveness of the proposed system economically, the HOMER software is used to find appropriate sizes for the photovoltaic and battery systems in order to minimize the fuel cost of generator. After finding the power sources’ optimized sizes ,a power management system for reducing the generator work hours during a day is introduced using MATLAB software. In the proposed management method, the predicted photovoltaic power production and anticipated load demand profiles are used. As it is concluded in this paper, taking advantage of the proposed method, the generator work hours and consequently the generator fuel consumption are decreased to its minimum value. Moreover, in the proposed method, the required battery capacity is much lower than one presented by the HOMER, in turn, resulting a lower system installation and fuel costs. Furthermore, it is confirmed that, in the middle of the day, when the photovoltaic power generation and load consumption are at their maximum and minimum values respectively, there is no need to waste the surplus of photovoltaic power in dump loads. As in the proposed method no dumping loads are needed, the generator average working time per day is decreased by 26% compared to the method used in HOMER software.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضا غفارپور | reza ghaffarpour
iau
دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

بابک مظفری | babak mozafari
iau
دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

علیمحمد رنجبر | ali mohammad ranjbar
sharif university
دانشگاه صنعتی شریف
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی شریف (Sharif university of technology)


نشانی اینترنتی http://energy.kashanu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-839-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده مهندسی برق
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات