این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۲۳-۴۰

عنوان فارسی توسعه مدل ساختاری برای تأثیر همسویی راهبردهای بازاریابی بر عملکرد مالی، مطالعه موردی: شرکت‌های تولیدی فعّال در شهرک‌های صنعتی شهرستان اهواز
چکیده فارسی مقاله این پژوهش تأثیر همسویی راهبردهای بازاریابی بر عملکرد مالی با نقش میانجی عملکرد زنجیره تامین را بررسی کرده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر نوع روش تحقیق توصیفی - علّی است. جامعه آماری پژوهش شرکت­های تولیدی فعّال در شرکت شهرک­های صنعتی شهرستان اهواز است که بر اساس فرمول نمونه­گیری کوکران حجم نمونه آماری 216 شرکت انتخاب شده است. روش نمونه­گیری از نوع تصادفی ساده تعیین شده است. ابزار گردآوری داده‌های تحقیق پرسشنامه گرین و همکاران (2012) است که به مدیران شرکت­ها سپرده شده­اند. تحلیل داده‌ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری و آزمون همبستگی انجام شده است. یافته‌های به­دست­آمده نشان­دهنده تأیید تأثیر مثبت و معناداری متغیر همسویی راهبردهای بازاریابی بر عملکرد مالی و عملکرد زنجیره تامین است و نقش میانجی عملکرد زنجیره تأمین تأیید نشده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Development of a Structural Equation Model for the Impact of Marketing Strategies Alignment on Financial Performance (Case Study: Active Manufacturing Firms in the Industrial Estates of Ahvaz City)
چکیده انگلیسی مقاله This paper examines the impact of marketing strategies alignment on financial performance with the mediator role of supply chain performance. This is an applied research and the research methodology is descriptive-casual. Statistical population of the research includes active manufacturing companies in the Industrial Estates of Ahvaz city and its sample size was equal to 216 companies using Cochran sampling formula. Moreover, data were collected using questionnaire. 216 questionnaires were filled by the corporate executives. Furthermore, data were analyzed using structural equation modeling and correlation analysis. The obtained results showed the positive and significant impact of marketing strategies alignment on supply chain performance and financial performance variables. Also, the mediator role of supply chain performance was not confirmed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله بلقیس باورصاد |
استادیار دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)

مجید نیلی احمدآبادی | nili ahmadabadi
استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه قم
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه قم (Qom university)

طاهره بیرانوند |
دانش آموخته مدیریت بازرگانی دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه شهید چمران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_21449_e75ea24299b74da95c8c2c89a82467f6.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-401813.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات