این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۱۵۳-۱۷۲
عنوان فارسی
بررسی نقش شخصیت برند در تحریک تصمیم خرید تلفن همراه؛ ملاحظه مداخله اعتماد به برند و محتوای تبلیغات
چکیده فارسی مقاله
شخصیت برند و اعتماد به برند دو مفهوم اساسی در حوزه ارتباط مصرفکننده با برند هستند. هرچند تحقیق روی ابعاد مختلف برند بهطور مشخصی در حوزههای مختلف بازاریابی در دهه گذشته افزایشیافته است، اما تأثیر همزمان شخصیت برند و اعتماد به برند، در پژوهشها کمتر بررسی شده است. به این دلیل که این مفاهیم، میتوانند نقش تعیینکنندهای در تصمیم خرید مصرفکنندگان داشته باشند، ازاینرو هدف از انجام این پژوهش، مطالعه تأثیر شخصیت برندهای ترجیحی بر تصمیم خرید مصرفکنندگان تلفن همراه است که با درنظرگرفتن دو متغیر میانجی اعتماد به برند و محتوای تبلیغات بررسی میشوند. مدل بررسیشده برای سنجش شخصیت برند، شخصیت برند خانم جونز و همکاران (2009) است. این تحقیق با توجه به هدف از نوع کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها، توصیفی از نوع پیمایشی و همبستگی میباشد. جامعه آماری این پژوهش، دانشجویان مراکز آموزش عالی (دانشگاههای) استان قم میباشد و روش نمونهگیری از نوع خوشهای است. دادههای تحقیق با پرسشنامه گردآوری شدهاند و با روش تحلیل عاملی مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزارآموس تحلیلشدهاند. نتایج بهدستآمده نشان میدهد که از میان پنج بعد شخصیت برند، سه بعد مسئولیتپذیری، پویایی و جسارت برند بر اعتماد به برند تأثیر معناداری دارد. همچنین سه بعد مسئولیتپذیری، پویایی و عاطفیبودن برند، بر محتوای تبلیغات که یکی از متغیرهای میانجی پژوهش است، اثر میگذارد و اثر جسارت و سادگی بر محتوای تبلیغات تأیید نشده است، اما تأثیر اعتماد به برند و محتوای تبلیغات بر تصمیم خرید مصرفکننده تأیید شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Role of Brand Personality in Stimulating Mobile Purchase Decision; Considering the Intervention of Brand Trust and Advertising Content
چکیده انگلیسی مقاله
Brand personality and brand trust are considered as the fundamental concepts in the field of consumer relationship with brand. Although researches on different aspects of brand are clearly increased in different fields of marketing within the recent decade, but the impact of brand personality and brand trust has been less studied. Since such concepts can play a determining role in consumers’ intention to buy, the aim of this reserach was to evaluate the impact of favorite brand personality on purchasig decision of mobile consumers with regard to the mediation role of brand trust and advertising content. The brand personality model sugetsed by Miss Jones et al (2009) was applied in this research in order to determine brand personality. This research is practical in terms of objective and it is survey- correlational descriptive in terms of data collection method. Statistical population of the ereserach consists of the students of higher education institutions (universities) in Qom. Moreover, sampling was done using cluster sampling method. Furthermore, data were collected and analyzed using questionnaire and factor analysis and structural equation modeling via Amos software, respecively. The results showed that among the five dimensions of brand personality, three of them including responsibility, dynamism and courage have a significant impact on brand trust. Also, the three dimensions of responsibility, dynamism and being emotional have effect on advertising content which is a mediator variable in this research, while the effect of courage and simplicity were not verified, but the impact of brand trust and advertising content on purchase decision of consumer were confirmed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین خنیفر |
استاد،گروه مدیریت،دانشکده مدیریت و حسابداری،پردیس فارابی دانشگاه تهران،قم،ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محدثه دهقان چاچکامی |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی،دانشکده مدیریت و حسابداری،پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مرتضی سلطانی |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی،دانشکده مدیریت و حسابداری،پردیس فارابی دانشگاه تهران،قم،ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_21456_6671f0bb38924b13a12819fb0f76944a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-401820.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات