این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۸، شماره ۱۶، صفحات ۱-۱۵

عنوان فارسی الگوی وفاداری بازیکنان فوتبال به نام تجاری پوشاک ورزشی
چکیده فارسی مقاله این پژوهش باهدف، شناسایی عوامل موثر بر وفاداری بازیکنان فوتبال به نام تجاری پوشاک ورزشی اجرا شد. روش تحقیق این پژوهش ییمایشی بوده و جامعه آماری آن را بازیکنان فوتبال شرکت کننده در یازدهمین دوره لیگ برتر ایران (464N=) تشکیل می‌دهند. روش نمونه‌گیری روش تمام شماری بود که درنهایت 263 نفر از آن‌ها به‌عنوان نمونه با مطالعه حاضر همکاری کردند. از پرسشنامه وفاداری به نام تجاری ونگ فونگ ویاهیا (2008) با پایایی (73/0=α) برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده شد .از روش‌های آماری آزمون آنالیز واریانس با اندازه‌گیری مکرر وآزمون بونفرونی در سطح معنی­داری 05/0p< استفاده شد. یافته‌های تحقیق نشان داد که بین عوامل موثر بر وفاداری بازیکنان به نام تجاری پوشاک ورزشی تفاوت معنی‌داری وجود دارد و عوامل کیفیت پوشاک، ویژگی‌های نام تجاری و مدل پوشاک ورزشی از سایر عوامل در خریدهای شخصی بازیکنان فوتبال از اهمیت بیشتری برخوردار بودند. بنابراین مدیران و برنامه‌ریزان صنعت تولید پوشاک ورزشی باید با ارائه پوشاک با کیفیت خوب و مدل‌های مطلوب در ایجاد و حفظ رضایت‌مندی مصرف کنندگان تلاش کنند تا بتوانند نام تجاری خود را در میان مشتریان گسترش دهند. باحفظ وافزایش نرخ وفاداری مصرف‌کنندگان زمینه ایجاد منافع بلند مدت بنگاه اقتصادی خود را فراهم آورند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله وفاداری، نام تجاری، پوشاک ورزشی، فوتبال، ایران،

عنوان انگلیسی Affecting Factors on Football Players’ Loyalty to Sport’s Apparel Brand - Case: in the Premier League of Iran
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this study was to identify factors influencing the loyalty of football players to sports apparel brand in the eleventh round of the Premier League. Methodology of this research was surveying and population of this research formed players who participated in the eleventh round of Premier League football(N=426).The study sample included 263 people of Premier League football players of Iran. Questionnaire data collection tool for brand loyalty was Wong Foong and yahyah (2008) with reliability of (α=0.73). Analysis of findings using ANOVA(analysis of variance)with repeated measures, a comparison Bunfrony test at a significance level of 0.05 was conducted with spss19 software. The results showed that the factors of the product quality, brand and model of sports was more effective than other factors in loyalty of sports apparel brand. Therefore, program managers, planners of sportswear industry should try to create or modify models to increase brand loyalty and products quality and provide basis increasing rate of customers loyalty and thus provide the long-term interests of their business.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Loyalty, Brand, sportswear, football, Iran

نویسندگان مقاله مژده ایرانمنش |
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید باهنر کرمان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید باهنر (Shahid bahonar university)

اسماعیل شریفیان |
دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید باهنر کرمان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید باهنر (Shahid bahonar university)

کوروش قهرمان تبریزی | ghahreman tabrizi
دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید باهنر کرمان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید باهنر (Shahid bahonar university)


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_804_acd2ab5d60b3cbedeb6a4591c2f9ad1b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-402480.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات