این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۸، شماره ۱۶، صفحات ۳۷-۵۸

عنوان فارسی ارزیابی عملکرد نام و نشان تجاری براساس ارزش ویژه برند
چکیده فارسی مقاله شناسایی نیازهای مصرف­کنندگان و عوامل اثرگذار در انتخاب آنها از بین نام و نشان تجاری، امری بدیهی به نظر می­رسد.از این رو پژوهش حاضر درصدد برآمد تا به بررسی عملکرد نام و نشان تجاری 4 شرکت بیمه دولتی و غیروابسته به بانک و مناطق آزاد بپردازد. ارزیابی عملکرد نام و نشان تجاری با استفاده از رویکرد تحلیل پوششی داده­ها مورد بررسی قرار گرفته است. ورودی­های در این پژوهش تعداد کارکنان، تعداد شعب، هزینه­های عمومی و اداری و جمع دارایی­ها و خروجی­ها شامل: 1. وفاداری به نام تجاری 2. آگاهی از نام تجاری 3. کیفیت درک شده 4. وابسته­های (پیوندهای نام تجاری) و 5. دیگر دارایی‌های اختصاصی نام تجاری. نتایج نشان داد که کاراترین شرکت‌های بیمه منتخب در Aو به‌ترتیب شرکت‌های بیمهD وA بالاترین کارایی و شرکت‌های بیمه B و C دررتبه­های بعدی قراردارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Performance evaluation based on data envelopment analysis approach to brand and brand equity model
چکیده انگلیسی مقاله The key to successful marketing strategies in local markets and in global markets, understanding consumer behavior is at odds with the brand. Thus, identification of needs and the factors affecting their choices of consumption-between brands and commercial, seems obvious. The present study sought to evaluate the performance of the insurance company's brand 4-governmental and non-bank pay and free zones. Brand performance evaluation using data envelopment analysis approach are discussed. Inputs in this study, number of employees, number of branches, general and administrative expenses and total assets and Outputs include: Brand loyalty, brand awareness. The dependence of perceived quality (brand grafts) and other proprietary brand assets.ce of the insurance company's brand 4-governmental and non-bank pay and free zones. Brand performance evaluation using data envelopment analysis approach are discussed. Inputs in this study, number of employees, number of branches, general and administrative expenses and total assets and Outputs include: Brand loyalty, brand awareness. The dependence of perceived quality (brand grafts) and other proprietary brand assets
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فاطمه ابویی |
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد

میثم شفیعی |
دکتری مدیریت بازاریابی بین الملل دانشگاه تربیت مدرس، استادیار دانشکده مدیریت، دانشگاه علم و هنر یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و هنر یزد (University of science and arts of yazd)

علی صفاری |
دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی گرایش تولید و عملیات، دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)

مسعود رضا خدایاریان | masoud reza
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه علم و هنر یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و هنر یزد (University of science and arts of yazd)


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_805_75332e61b02fdb471c5c5a75d178978e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-402482.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات