این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۸، شماره ۱۶، صفحات ۵۹-۷۸
عنوان فارسی
بررسی نقش مدیران ارشد در تدوین استانداردهای خرید سبز مدل معادلات ساختاری (مورد مطالعه: صنایع کاشی یزد)
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش مدیران ارشد در تدوین استانداردهای خرید سبز در صنایع کاشی استان یزد صورت گرفته است. تحقیقات اندکی، در مورد خرید سبز به بررسی نقش مدیران ارشد نسبت به الزامات قانونی، فشار مشتری و فرصتهای تأمین کنندگان برای اتخاذ الزامات خرید سبز میپردازند. این تحقیق سعی دارد این فاصله تحقیقی را پرکند و اثرات محرکهای مهم بر اتخاذ خرید سبز در شرکتها را کشف کند. در این تحقیق 80 پرسشنامه درمیان مدیران ارشد (مدیر عامل، مدیر بازرگانی، مدیر تولید) شرکتهای کاشی یزد توزیع شد. پس از جمعآوری دادهها با استفاده از مصاحبه و توزیع پرسشنامه، برای اندازهگیری متغیرها، اقدام به ارائهی یک مدل معادلات ساختاری شده است. نتایج تجربی نشان میدهد که همکاری محیطی با تأمینکنندگان، تعهد مدیریت ارشد بر خرید سبز شرکتها تاثیر مثبت و معنادار دارد. تعهد مدیریت ارشد همچنین به طور غیرمستقیم بر خرید سبز از طریق همکاری محیطی با تأمینکنندگان تاثیر میگذارد. به طور کلی تعهد مدیریت ارشد محرک اولیه موفقیت شرکتها در اتخاذ استانداردهای خرید سبز است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Examine the role of top managers in Green Purchasing Standards useing structural equation modeling (Case Study: Yazd ceramics industry)
چکیده انگلیسی مقاله
The research is conducted whit the aim of investigated the role of top managers in Green Purchasing Standards of Yazd in the tile industry.ther are few researchs in the field of green purchasing which eximine the effects of top managers whit regard to regulatory requirements, customer pressures andsuppliers opportunities todocument green procurement requirements . This research try to fill in the gap of this research lock and discovers the impact of main decision makeing drivers of green purchasing in compny companies.in this research ,120 questionnaire have been sent to top mannagers(CEO, Business Manager, Production Manager) of 30 of Yazd tile companies . After collecting data using interviews and questionnaires to measure variables, structural equation modeling has presented anecdotall results show that environmental collaboration with suppliers and top management commitment has a positive and significant impact on the company's green purchasing.morover, top management commitment effects on green purchasing indirectly, through environmental collaboration with suppliers . finally, top management commitment is the primary incentiv for success of companei's in utilizing green purchasing standards.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید سعیدا اردکانی | saeida ardakani
استاد دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
میرمحمد اسعدی | mir mohammad
استادیار گروه اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه علم و هنر یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و هنر یزد (University of science and arts of yazd)
حسین مقصودی نژاد | maghsoudi nejad
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه علم و هنر یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و هنر یزد (University of science and arts of yazd)
بتول هاشمی زاده |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه علم و هنر یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و هنر یزد (University of science and arts of yazd)
محمد هادی عسگرزاده | mohammad hadi
مسئول بهره وری و تضمین کیفیت شرکت پخش هجرت
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_780_65c230fd07ede769d1f2cded1def2b88.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-402483.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات