این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۸، شماره ۱۶، صفحات ۷۹-۹۸
عنوان فارسی
مدیریت دانش بازاریابی و عملکرد صنعت بانکداری ایران
چکیده فارسی مقاله
هدف از این مطالعه بررسی تاثیر مدیریت دانش بازاریابی بر عملکرد سازمانی در صنعت بانکداری ایران میباشد. ابتدا مدلی مفهومی تبیین شد و فرضیههای مرتبط با آن توسط روشهای کمی مورد تایید قرار گرفت. برای سنجش متغیرهای مدل تحقیق پرسشنامه 29 سوالی طراحی و بین مدیران و معاونین بانکهای منطقه 8 تهران توزیع و 110 پرسشنامه بازگشت داده شد که 98 تای آنها معتبر و قابل استفاده بودند. به منظور بررسی پایایی تحقیق از روش تحلیل عاملی تاییدی و آزمون فرضیهها از روش معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان داد که مولفههای مدیریت دانش بازاریابی ارتباط مثبت معناداری بر عملکرد سازمان دارند به طوری که بیشترین تاثیر را بر عملکرد بازار و کمترین تاثیر را با عملکرد مالی دارا میباشد. بیشترین تاثیر مدیریت دانش بازاریابی با عملکرد بازار میتواند گویای اهمیت نگرشهای دانشی در بازاریابی برای موفقیت در کسب سهم بازار و جایگاه بالا در صنعت بانکداری باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
To evaluate the impact of knowledge management marketing on the banking industry performance of Iran
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to detect the relationship between marketing knowledge management (MKM) and organizational performance and the relationship between the factors of performance. A quantitative methodology is adopted in which a model is developed, and hypotheses are stated, in order to examine the proposed. A highly structured questionnaire is developed and distributed to a sample of managers and assistant director in bank. The 110 questionnaires are returned; the number of valid and usable questionnaires is 98. Results from the study show that there are a significant positive correlation between MKM components and performance organization. In addition, the results showed that the market and finacial have the greatest and lest impact on the on the performance organization, consecutively. This result shows important to have a scientific approach to the marketing problem and its position in improvement of the banking industry performance. So that marketing knowledge management affects market, customer and financial performance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مصطفی جعفری |
استادیار دانشکده صنایع، دانشگاه علم و صنعت تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
فاطمه رضایی |
کارشناسی ارشد دانشکده صنایع، دانشگاه علم و صنعت تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_779_17a327d681122975e3000182447141c9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-402484.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات