این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۸، شماره ۱۶، صفحات ۱۲۱-۱۴۰

عنوان فارسی مشارکت مشتری در توسعه محصول جدید
چکیده فارسی مقاله هدف از انجام این پژوهش بررسینقش مشارکت مشتری بر توسعه محصول جدید است. با توجه به پیشینه تحقیق و مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران، مدل مفهومی پژوهش تدوین و فرضیه­ها تعیین شدند. در این مطالعه که از نوع پیمایشی _ همبستگی و تک مقطعی می­باشد، نمونه گیری به‌صورت قضاوتی از بین مدیران، عرضه کنندگان، فروشندگان و مشتریان صنایع کاشی و سرامیک یزد انجام شده است. ابزار گردآوری داده­ها پرسشنامه بوده و برای تجزیه‌وتحلیل داده­ها و بررسی فرضیه­ها از روش مدل­سازی معادلات ساختاری (SEM) به روش حداقل مربعات جزئی (PLS) استفاده شد، که به این منظور نرم‌افزار آماری Smart PLS به کار گرفته شده است. نتایج حاصل از بررسی فرضیه‌های تدوین‌شده رابطه بین مشارکت مشتری و توسعه محصول جدید را مثبت و معنادار نشان می‌دهد. همچنین نتیجه دیگر فرضیه که این رابطه را از طریق متغیر میانجی عملکرد محصول جدید موردبررسی قرار داده است، تأثیر مشارکت مشتری بر توسعه محصول جدید را مثبت و معنادار بیان می‌کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی customer involvement in new product development
چکیده انگلیسی مقاله Customer involvement in new product development enables some companies to identify the complex and dynamic environment, and adjust themselves with it by receiving the information and knowledge from the customers . for an industrial firm to be successful within the market, it is essential to focus on improving the capability of developing new products. The purpose of this study is Examining the role of customer involvement in new product development. The conceptual model and research hypotheses have been determined according to literature review of this realm. In this study Of sampling judgmental is taken from management, supplier, Seller's and customer in Yazd Tile industries. The data gathering tool a questionnaire and data analysis and to evaluate the hypothesis was used of structural equation modeling (SEM), The Using The method Partial Least Squares (PLS). Results Reveals that the relationship between Customer involvement and new product development are positive and significant. Also another consequence of the hypothesis is that this Relationship which is held through the mediator variable New Product Performance shows that the impact of Customer involvement on New Product Development Is Positive and significant.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید حیدر میرفخر الدینی | seyed heydar میرفخر aldini
دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)

اکرم شعبانی |
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_778_c7f65ba567d58fabae4800a1ca652a4a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-402486.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات