این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۸، شماره ۱۶، صفحات ۱۶۱-۱۸۴

عنوان فارسی بررسی و تحلیل سبد بازار و چیدمان محصولات فروشگاه‌های زنجیره‌ای
چکیده فارسی مقاله تحلیل سبد خرید یکی از مهم­ترین کاربردهای داده­کاوی است که بر کشف الگوهای خرید به وسیله داده­های معاملات انجام شده، تمرکز می­کند. در بسیاری از فروشگاه­ها تبادلات، تنها منبع اطلاعات فروش هستند که داده­کاوی می­تواند از آن استفاده کند. داده­کاوی به علم استخراج دانش از داده­های خام گفته می­شود و به وسیله کاوش داده­های موجود در بانک‌های اطلاعاتی، اطلاعات و دانش مفید از داده­ها را استخراج می­کند. داده­کاوی در کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار­می­گیرد و یکی از ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد. با توجه به اهمیت به کارگیری تکنیک­های داده­کاوی در استخراج دانش از حجم عظیم داده­های فروش و تأثیر استفاده از این اطلاعات در سودآوری و بهبود سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در این مقاله سعی بر آن است با استفاده از تکنیک­های داده­کاوی به تحلیل سبد خرید مشتریان یکی از شعب فروشگاه زنجیره­ای در شهر اراک بپردازیم. نتایج این مقاله نشان می­دهد به کارگیری تکنیک­های داده­کاوی در کشف اقلامی که با هم خریداری می­شوند باعث افزایش رضایت مشتریان و به دنبال آن سود فروشگاه می­شود. در این راستا از الگوریتم اجتماع جهت کشف الگوی خرید مشتریان استفاده­ شده­است. در نهایت راهکارهایی جهت بهبود عملکرد فروشگاه ارائه خواهد شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Review and analyze market basket and order goods store chain
چکیده انگلیسی مقاله Basket Analysis is one of the most important applications in data mining the buying patterns discovered by data transactions, focus. In many stores, exchanges, sales are the only source of information the data mining could use it. Data Mining is the extraction of knowledge from raw data via data mining is said to be found in databases, data mining provides useful information and knowledge. Data mining is used in various applications and customer relationship management is one of the tools. Given the importance of applying data mining techniques to extract knowledge from huge volumes of sales data and the impact of this information on profitability, and improve customer relationship management system in this article, the using data mining techniques to analyze customers in Cart one of the branches of chain stores in the ARAK city, too. This paper shows the results of applying data mining techniques to discover items that are purchased together to increase customer satisfaction and store profitability will follow. In this regard, the association algorithm to discover customer buying pattern is used. The store will offer strategies to improve performance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله پیمان غفاری آشتیانی | ghafari ashtiani
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی اراک (Islamic azad university of arak)

معصومه داودی |
کارشناسی ارشد گروه مدیریت بازرگانی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی اراک (Islamic azad university of arak)


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_806_c07836824a20291d1d8b3547e808c9bf.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-402488.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات