این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۸، شماره ۱۶، صفحات ۲۳۳-۲۸۳
عنوان فارسی
آمیخته بازاریابی مالی ۷P در بورس اوراق بهادار تهران
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش بر بازاریابی مالی و آمیختههای آن در بورس اوراق بهادار تأکید دارد و در این راستا تلاش می کند مفهوم بازاریابی مالی را دربورس اوراق بهادار روشن نماید. جامعه آماری تحقیق حاضر بورس اوراق بهادار تهران و زمان بررسی سال 1393 است. این مطالعه، مطالعه توصیفی پیمایشی با رویکرد کیفی(اجماع نظرات) است. چرا که این متد روشیبرای بدست آوردن اطلاعاتی درباره دیدگاهها، باورها، نظرات، رفتارها یا مشخصاتگروهی از اعضای یک جامعهآماری از راهانجام تحقیق است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده توسط تکنیک مصاحبه از بین خبرگان بازار سرمایه پرداخته شده است. نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد که جنس بازاریابی مالی در بورس اوراق بهادار با جنس بازاریابی کالاهای واقعی در بازارهای کالا و خدمات متفاوت می باشد. این نوع بازاریابی بیش از آنکه بر آمیخته های بازاریابی سنتی نظیر کالا، قیمت، بسته بندی، تبلیغات و پیشبرد و مکان و زمان عرضه کالا تمرکز نماید، بر اطلاع رسانی تمرکز دارد. در واقع آنچه در بازارهای مالی منجر به اخذ تصمیم میگردد، دسترسی سریع و آسان و جامع به اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن است.این امر نه تنها منجر به تعیین صحیح قیمت سهام و سایر اوراق بهادار توسط فعالان بازار شده به نزدیک شدن قیمت سهام به ارزش ذانی آن کمک می نماید. این مهم به کارایی بازار سرمایه در کشور نیز کمک می کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی مالی، آمیخته های بازاریابی، بورس اوراق بهادار،
عنوان انگلیسی
financial marketing mix 7ps inTehran stock exchange
چکیده انگلیسی مقاله
AbstractThe study on the financial marketing and its combined emphasis on the stock exchange and, in this regard, attempts to clarify the concept of financial marketing in exchange securities. The study is currently in Tehran Stock Exchange and the review in 1393. This study, descriptive study with qualitative approach (agreement of) is. Because this method is a method for obtaining information on attitudes, beliefs, opinions, behaviors or characteristics of the study population is a group of members. To analyze the data collected by interview from the capital market experts discussed. The results show that financial market exchange sex for sex real goods marketing goods and services markets are different. This type of marketing rather than the traditional marketing mix such as product, price, packaging, advertising and promotion, place and time of product delivery focus, focus on information. In fact, what is in the financial markets led to the decision, and a comprehensive easy access to information and analyze it. This leads not only to determine the correct price of shares and other securities by market participants to approach Price Zany shares worth it helps. This is important to the efficiency of the capital market in the country can help.Keyword:Financial marketing, marketing mix, Stock Exchange
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Keyword, Financial marketing, marketing mix, Stock Exchange
نویسندگان مقاله
سید چلال صادقی شریف | seyed jalal
استادیار دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
مهرداد علیپور |
استادیاردانشگاه آزاد زنجان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی زنجان (Islamic azad university of zanjan)
مرجان عروجی |
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خاتم
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_915_3bba3097e621b8f38b07bcd0eb7feeae.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-402491.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات