این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهندسی عمران امیرکبیر
، جلد ۴۹، شماره ۱، صفحات ۱۶۱-۱۷۰
عنوان فارسی
نقش الگوی اتصال مرکز ناحیهها بر نتایج تخصیص ترافیکـ (مطالعه موردی شهر قزوین)
چکیده فارسی مقاله
در ادبیات برنامهریزی حملونقل جهت برقراری ارتباط بین جانب عرضه (شامل شبکه معابر) و جانب تقاضا (شامل ناحیههای ترافیکی)، نیاز به تعریف مرکز ناحیه و کمان اتصال است. انتخاب مرکز ناحیه و کمانهای اتصال معمولاً بر اساس تجربه، قضاوت کارشناسی و شناخت محقق از شبکه حملونقل صورت میگیرد، که با وجود اهمیت بسیار، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. هدف اصلی مقاله حاضر، تحلیل کمی نقش الگوی اتصالها بر نتایج تخصیص ترافیک استاتیک است. با استفاده از روش تخصیص تعادل کاربر، سناریوهای مختلف اتصال، از تنها یک اتصال برای هر ناحیه تا تمام اتصالهای ممکن، مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرد. جهت پیادهسازی این مفاهیم به شکل کمی، از مدل شبکه معابر شهر قزوین با 113 ناحیه ترافیکی و حدود 400 هزار نفر جمعیت، به عنوان مطالعه موردی، استفاده میشود. نتایج اجرای شش سناریوی مختلف، به عنوان نمونه، نشان میدهد که تغییر نحوه و تعداد اتصالها میتواند تا 10 درصد بر متوسط حجم تردد در معابر و تا 20 درصد بر کل مسافت پیموده شده و زمان صرف شده در شبکه تأثیر داشته باشد؛ همچنین تعدد سناریوهای ممکن و تنوع معیارهای ارزیابی، که باعث دشواری ایجاد الگوی اتصال بهینه میشود، بر نقش این عناصر مجازی در فرآیند تخصیص تأکید دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Effects of Connector pattern on Traffic Assignment Results;Case Study: Qazvin
چکیده انگلیسی مقاله
In Transportation Literature, in order to relate supply (street network) and demand (Traffic Zone) definition of centroid and its connector(s) is essential. Centroid and its connector(s) selection, despite its importance, are usually done based on the general knowledge of researcher from network, his/her judgment and experiment. The main purpose of this paper is to investigate the effect of centroid connection pattern on static traffic assignment. Using User Equilibrium approach, different scenarios of connections from one connector to all the possible connectors got evaluated. This issue is investigated in Qazvin network which has 113 traffic zones and approximately 400 thousands inhabitants. Applying 6 different scenarios showed that amending in pattern and number of connectors would result 10 percent change in average link volumes and about 20 percent change in total vehicle-kilometer of network. As a result of connection pattern and assessor multiplicity, it is difficult to specify the optimum pattern; this difficulty indicates the effects of connector pattern on traffic assignment results.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امیررضا ممدوحی |
خیابان جلال آل احمد، پل نصر پل گیشا ،
مهدی بشیری نیا |
باغ فیض، خ حسین خانی، بن بست سمیه، پلاک6، واحد 403
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات