این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۴، شماره ۸۹، صفحات ۶۵-۹۱
عنوان فارسی
انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۹۴: نقش رسانهها در رفتار انتخاباتی (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه اصفهان)
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر رسانههای مختلف بر میزان تمایل افراد برای شرکت در انتخابات و همچنین گرایش سیاسی آنها (اصولگرایی/ اصلاحطلبی/ مستقل) بوده است. امری که اهمیت آن توسعه معرفت و دانش پژوهشگران را در زمینه تأثیرات سیاسی رسانهها و بخصوص رسانههای جدید در پی دارد. جامعه آماری این پژوهش، دانشجویان کلیه دانشگاههای شهر اصفهان را در فروردین و اردیبهشت سال 1395 شامل میشود که 400 نفر از آنان به عنوان نمونه انتخاب شده و با پرسشنامه محققساخته به روش پیمایش مورد مطالعه قرار گرفتهاند. نتایج پژوهش با استفاده از شیوه تحلیل رگرسیون لجستیک نشان میدهد؛ در حالی که رادیو و تلویزیون باعث افزایش احتمال مشارکت افراد در انتخابات مجلس دهم شدهاند، شبکههای ماهوارهای تأثیر منفی در این زمینه داشتهاند و دو رسانه شبکههای ماهوارهای و شبکههای اجتماعی بر گرایش سیاسی افراد تأثیرگذار بودهاند به طوری که هر دو این رسانهها باعث ترغیب افراد برای رأی دادن به گروههای سیاسی اصلاحطلب شدهاند اما روزنامهها و رادیو و تلویزیون تأثیری در گرایش سیاسی افراد نداشتهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رسانه، تمایل به شرکت در انتخابات، گرایش سیاسی،
عنوان انگلیسی
Parliament Elections in 2015: The Role of Media in Electoral Behavior (Case: Students in University of Isfahan)
چکیده انگلیسی مقاله
The study aims to analysis the effect of different media on people's willingness to participate in elections and their political orientation (Fundamentalist, Reformist, and Independent). It is very important to develop Researchers knowledge in the field of political influence of media especially new media. The population of the research is students of all universities in April and May 2016. The sample includes 400 people that surveyed by using researcher-made questionnaire. Using logistic regression analysis the results showed that while radio and television increases the likelihood of participation in the parliamentary election, satellite channels have had a negative impact on it. Satellite channels and social networks have influenced people’s political orientations, So that both the media encourage people to vote for reform-minded political groups. But newspapers, radio and TV had no impact on political orientation of people.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمودرضا رهبر قاضی |
دکترای علوم سیاسی، استادیار دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
مرضیه فدایی ده چشمه | fadaei dehcheshmeh
کارشناس ارشد علوم سیاسی، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_25790_958deb43b0a975e4a165847e911993c5.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-403436.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات