این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
ارمغان دانش
، جلد ۲۲، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
اثربخشی درمان شناختی – رفتاری بر اشتیاق عاطفی، شناختی و رفتاری دانشآموزان تحت سرپرستی بهزیستی
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر مطالعهی اثربخشی درمان شناختی – رفتاری بر اشتیاق عاطفی، شناختی و رفتاری دانشآموزان تحت سرپرستی بهزیستی بود. روش پژوهش حاضر آزمایشی و از نوع پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل همه دانشآموزان دختر تحت سرپرستی بهزیستی در شهر یاسوج در سال 1394(2120=N) بود. در این پژوهش با استفاده از شیوه نمونهگیری تصادفی ساده 40 دانشآموز تحت سرپرستی بهزیستی در دو گروه آزمایشی و کنترل(برای هر زیر گروه 20 نفر) به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه اشتیاق تحصیلی فردریکز و همکاران(2005) استفاده شد و پروتکل درمان شناختی- رفتاری بر روی دانشآموزان گروه آزمایش اجرا شد. برای تحلیل دادهها از آزمون تحلیل واریانس چندمتغیری(MANOVA) استفاده شد. بر اساس نتایج حاصل از آزمون مانووا، درمان شناختی- رفتاری در مرحله پسآزمون بر اشتیاق عاطفی، بر اشتیاق شناختی، و اشتیاق رفتاری و اشتیاق تحصیلی، اثر معنیداری داشت. اندازه اثر درمان شناختی- رفتاری بر اشتیاق تحصیلی 67/0 میباشد. با توجه به یافتهی حاصل شده میتوان گفت که استفاده مستقیم و غیرمستقیم از آموزشهای شناختی – رفتاری میتواند در جهت مایل و مشتاق کردن دانشآموزان به تحصیل و مدرسه کمک کننده باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
درمان شناختی- رفتاری، اشتیاق تحصیلی، ا دانشآموزان
عنوان انگلیسی
Effectiveness Cognitive - behavioral enthusiasm emotional, cognitive and behavioral Students under the supervision of the State Welfare Organization
چکیده انگلیسی مقاله
This study aimed to determine the effectiveness of cognitive - behavioral therapy on enthusiasm emotional, cognitive and behavioral well-being of students was headed. The research experimental pretest-posttest control group. The study sample included all female students under the supervision of well-being in Yasouj in the year 1394 (2120 = N), respectively. In this study, using simple random sampling method, 40 students under the supervision of well-being in both experimental and control groups (for each subgroup of 20 patients) were selected as sample. To collect information from questionnaires academic enthusiasm Frederick et al (2005) and the Protocol on the students in the experimental group were administered cognitive-behavioral therapy. Multivariate analysis of variance for data analysis (MANOVA) was used. Based on the results of MANOVA, cognitive-behavioral therapy in the Ps¬Zmvn the emotional longing, the longing cognitive, and behavioral enthusiasm and passion for the school, had a significant effect. Size 67/0 is the effect of CBT on academic enthusiasm. According to the findings obtained can be said that the direct and indirect use of cognitive training - can treat the students to study and school willing and eager to help.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
آزاده حسینی | azadeh hoseini
department of biology, faculty of basic sciences, islamic azad university
گروه زیست شناسی، دانشکده علوم پایه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی همدان (Islamic azad university of hamadan)
نشانی اینترنتی
http://armaghanj.yums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-673-1&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
روانشناسی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات