این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیق در عملیات در کاربردهای آن
، جلد ۱۴، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
یک مدل برنامهریزی آمیخته و یک روش کارا برای مساله تامین سوخت جایگاههای عرضه فرآوردههای نفتی همراه با پنجرهی زمانی وابسته به زمان
چکیده فارسی مقاله
به منظور افزایش کیفیت سرویسدهی و پاسخ به درخواستهای مشتریهای گوناگون، امروزه کارفرمایان به جای استفاده از روشهای قدیمی، سعی میکنند که از روشهای توزیع موثر و رضایت بخش استفاده کنند. به طور مثال مشتریان ساعتهای دریافت ترجیحی را ممکن است برای دریافت کالا تغییر دهند و در نتیجه کارفرمایان توزیع کننده کالا باید کالاهای خود را در پنجره زمانهای مختلف تحویل دهند. بنابراین در این مقاله، مسالهی مسیریابی وسایل نقلیه همراه با پنجرهی زمانی وابسته به زمان که به اختصار با TDVRPTW برای اولین بار مورد مطالعه قرار میگیرد و سپس یک مدل برنامهریزی خطی و یک روش تولید ستون برای حل آن مورد استفاد قرار میگیرد. این نسخه از مساله PSRPTW از این موضوع الهام گرفته شده است که در بعضی از مواقع شرایط ترافیکی دارای یک نقش بسیار مهم و غیر قابل چشم پوشی در مسائل بهینهسازی واقعی است. مساله TDPSRPTW عبارت است از یافتن مسیرهای بهینه برای یک ناوگان محدود و همگن از وسایل نقلیه با ظرفیت ثابت که در یک روز کاری برای مسیرهای وابسته به زمان بدست میآید. باید توجه داشت که در این مساله، هزینه و زمان سفر روی کمان وابسته به زمانی است که کمان طی خواهد شد و تحویل کالا به مشتریان باید در پنجرههای زمانی انجام گردد. هدف در این مساله کمینهکردن تعداد وسایل مورد استفاده و زمان کلی طی شده توسط ناوگان است به شرط آنکه سرعت توزیع کالا با توجه به زمانهای جابجایی در ابتدای بهینهسازی قابل محاسبه باشد. سرانجام روش ارائه شده برای حل این مساله روی نمونههای با 15 ایستگاه، معرفی شده توسط کرنیلیر و همکاران در سال 2009، به کار برده شد. نتایح نشان دهنده کارایی الگوریتم پیشنهادی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Mixed Integer Programming Formulation and an Effective Algorithm for Time Depended Petrol Station Replenishment Problem with Time Windows
چکیده انگلیسی مقاله
In order to improve service quality and satisfy specific delivery requests from different kinds of customers, recently suppliers are tending to afford more efficient and convenient distribution services rather than follow traditional approaches. Customers may have changed preferred hours, and wholesalers must distribute goods in different time windows. In this article, for the first time the Time Depended Petrol Station Replenishment Problem with Time Windows (TDPSRPTW) is considered and a new mathematical programming and a column generation method is proposed to solve for it. This version of the PSRPTW is motivated by the fact that in some circumstances, traffic conditions play an important role and can not be ignored in order to perform a realistic optimization. The TDPSRPTW consists in optimally routing a limited heterogeneous fleet of vehicles of fixed capacity during of working day when the traveling times are dependent on time, that is, the time of the day when the trip on a leg was initiated. The delivery to a customer must also satisfy the customer’s delivery time window. The optimization consists in finding the solution that minimizes the number of tours and the total travel time. The speed distributions, from which the travel times can be calculated, are supposed to be known at the beginning of the optimization. The algorithm was tested in a set of instances including 15 stations proposed by Cornillier et al. in 2009 and it has proven to be highly competitive in term of the solution quality.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اعظم دولت نژاد ثمرین | azam dolatnejad
amirkabir university of technology
تهران- دانشگاه امیرکبیر تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
سید علی میرحسنی | seyed ali mirhassani
amirkabir university of technology
تهران- دانشگاه امیرکبیر تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
مجید یوسفی خوشبخت | majid yousefikhoshbakht
bu-ali university
دانشگاه بوعلی سینا همدان گروه ریاضی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)
نشانی اینترنتی
http://jamlu.liau.ac.ir/browse.php?a_code=A-11-585-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات