این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Iranian Journal of Nursing and Midwifery Research، جلد ۲۲، شماره ۱، صفحات ۷۸-۸۰

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی OSCE vs. TEM: Different Approaches to Assess Clinical Skills of Nursing Students
چکیده انگلیسی مقاله Abstract Introduction: Nurses are trained with specific clinical skills, and objective structured clinical examination (OSCE) could be a better approach to assess clinical skills of nursing students. Materials and Methods: A comparative study was conducted by observational checklist regarding antenatal care and opinionnaire on the usefulness of OSCE and tradition evaluation method (TEM) was used to assess the clinical skills and to get opinion. Results: The mean score of OSCE was more than TEM and the difference was statistically significant ( P < 0.001). The opinion of students regarding the usefulness of OSCE was higher than TEM. Conclusions: The study concluded that implementing OSCE will overweigh the advantages of the TEM.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله prasuna jelly | prasuna jelly


راکش شارما | rakesh sharma



نشانی اینترنتی http://ijnmr.mui.ac.ir/index.php/ijnmr/article/view/1412
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/113/article-113-404163.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات