این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۱۹۱-۲۱۶
عنوان فارسی
ارائه مدلی برای بررسی اثرگذاری شدت اعتماد میان کاربران در محیط رسانههای اجتماعی
چکیده فارسی مقاله
اگرچه روابط اعتماد بیانشده میان کاربران در محیط رسانههای اجتماعی گواهی بر وجود اثرگذاری اجتماعی در آنهاست، میزان این اثرگذاری، به شدت اعتماد میان کاربران بستگی دارد. از این رو، در این مقاله از طریق توسعه روش تجزیه ماتریس، میزان اثرگذاری شدت اعتماد میان کاربران در پیشبینی امتیازهایی که کاربران به محصولات میدهند، بررسی شده است. برای این منظور ابتدا از طریق عوامل مبتنی بر شباهت، شدت اعتماد میان کاربران اندازهگیری شد، سپس این خصیصه بهعنوان پارامتر اثرگذار به مدل تجزیه ماتریس اضافه شد. مدل پیشنهادی بر دادههای جمعآوریشده از وبسایت نقد و بررسی محصولات اپینیونز، اعمال گردید. بر اساس نتایج بهدستآمده، با اضافهکردن پارامتر شدت اعتماد، میزان خطا کاهش مییابد و چنانچه وزن اعتماد بین کاربران از 8/0 بزرگتر باشد، میزان کاهش خطا چشمگیرتر خواهد بود. بهبود نتایج بهدستآمده از طریق تخمین دقیقتر امتیازها، گواهی بر تعیین درست این اثرگذاریها است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Model for Investigation of the Intensity of Trust Relationships' Strength among Users in Social Media
چکیده انگلیسی مقاله
Although trust relations among users in social media are the evidence of social influence, but the level of this impact depends on strength of trust among users. Therefore, in this paper we study the effect of trust relationships’ strength among users through the development of matrix factorization method. Matrix factorization is a method to predict the rate that user assign to the products. For this purpose, based on similarity factors the strength of trust relationship is measured, then this feature as an effective parameter was added to matrix factorization. The proposed model is applied on Epinions data set. The weight of trust relationships’ strength parameter is determined through the proposed model. Based on the results, by adding the strength of trust relationship the error rate is reduced. Furthermore, if the strength of trust between users is larger than 0.8, the error reduction will be more significant. Improving the results through more accurate estimation shows that this effect is set correctly.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
روجیار پیرمحمدیانی |
دانشجوی دکترای مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک، دانشکده صنایع، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)
شهریار محمدی |
استادیار گروه فناوری اطلاعات، دانشکده صنایع، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_61152_d30f3f9640314049e3fb860e7184f7be.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-404319.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات