این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۳۳۳-۳۵۴

عنوان فارسی نتنوگرافی بر مبنای اطلاعات ناقص رویکردی جدید در تحلیل کامنت‌های کاربران اینترنتی
چکیده فارسی مقاله نتنوگرافی رویکرد جدیدی در عرصۀ شبکه‌های اجتماعی و فضای ارتباطات اینترنتی است که پیشنهادها و نظرهای مشتریان را در قالب کامنت بررسی می‎کند. استفاده از تکنیک‌های کمی برای تحلیل، کشف معنا و شناسایی سیگنال‌های مربوط به نظرهای ناقص کاربران برای مدیران بسیار حیاتی است. در این تحقیق ابتدا با استفاده از روش گراندد تئوری، بار معنایی و معیارهای مهم در کامنت‌های کاربران سایت خرید اینترنتی گوشی تلفن همراه شناسایی شد، سپس بر اساس تصمیم‌گیری مبتنی بر روابط اولویت فازی با اطلاعات ناقص، ارزش‌گذاری معیارها با بهره‎مندی از خبرگان صورت گرفت. تحلیل محتوای کامنت کاربران نشان داد شش ویژگی قیمت، زیبایی، سرعت پردازش، کیفیت صفحۀ نمایش، باتری و دوربین برای کاربران اهمیت دارد و ازمیان این ویژگی‌ها براساس روابط فازی با رویکرد ناقص، ویژگی زیبایی گوشی همراه با ارزش 27563/0 بیشترین اهمیت را برای کاربران دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اطلاعات ناقص، کاربران اینترنت، مردم‌نگاری، نتنوگرافی،

عنوان انگلیسی Netnography based on Incomplete Information: A New Approach in Analysis of Internet Users' Comments
چکیده انگلیسی مقاله Netnograghy as a new approach in social networks and Internet communications analyzes customers' suggestions and opinions in the form of comments. Making use utilization of quantitative techniques in order to analyze, detect the meaning and recognize the signals of mainly incomplete opinions of customers is vital for managers. In this paper, firstly by the aid of grounded theory method, the meaning and important criterions of user comments in mobile shopping sites have been recognized and then these criterions have been graded based on decision making by experts and fuzzy preference relations with incomplete information. Analyze of users' comments proved six parameters: price, beauty, process speed, screen quality, battery as well as camera are significant, and among them, based on fuzzy relations with incomplete approach, beauty with value of 0.27563 is of utmost importance for users
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضا شیخ |
دانشیار گروه مدیریت، دانشکدۀ مهندسی صنایع و مدیریت دانشگاه شاهرود، شاهرود، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهرود (Shahrood university)

هانیه شامبیاتی |
-کارشناس ارشد mba، دانشکدۀ مهندسی صنایع و مدیریت، دانشگاه شاهرود، شاهرود، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهرود (Shahrood university)

گلاله وکیلی |
دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشکدۀ مهندسی صنایع و مدیریت، دانشگاه شاهرود، شاهرود، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهرود (Shahrood university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_61064_9006c860feb9e1da4bc5d745d5a06854.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-404326.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات