این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات رفتار سازمانی، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۵۱-۷۵

عنوان فارسی بررسی رابطه بین رفتار مدیر به عنوان مربی با تمایل بر ترک خدمت کارکنان: با تبیین نقش میانجی نگرش‌های شغلی
چکیده فارسی مقاله امروزه پارادایم مدیر به عنوان مربی یا مربی‌گری مدیریتی به گفتمان جدیدی در حوزه مدیریت منابع انسانی تبدیل شده است. با توجه به مزایایی که مربی گری مدیران بر نگرش های شغلی و رفتاری کارکنان دارد، سازمان‌ها و شرکت‌های زیادی تشویق شده‌اند در راستای نهادینه نمودن این سبک مدیریتی تلاش نمایند. بر همین اساس، هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه رفتار مدیر به عنوان مربی بر تمایل به ترک خدمت کارکنان به طور مستقیم و همینطور به طور غیرمستقیم از طریق نگرش‌های شغلی کارکنان شامل رضایت شغلی، تعهدسازمانی و هویت سازمانی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کارکنان ستاد وزارت راه و شهرسازی می‌باشد که 500 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شده‌اند. برای آزمون فرضیه‌ها از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج تحلیل داده‌ها نشان داد که رفتار مدیر به عنوان مربی تأثیر مستقیم بر نگرش‌های شغلی و کاهش تمایل به ترک خدمت دارد. همچنین، نتایج نشان داد که بین تعهد و هویت سازمانی با کاهش تمایل به ترک خدمت کارکنان رابطه منفی و معناداری وجود دارد، ولی بین رضایت شغلی وتمایل به ترک خدمت رابطه معناداری وجود ندارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Examination Relationship between Manager-as-Coach’s and Tented Employees' Turnover: by Explaining the Role of Job Attitudes Mediator (Case Study: Ministry of Roads & Urban Development)
چکیده انگلیسی مقاله Abstracte Nowadays the paradigm of manager-as-coach or coaching managinrail has been raised as a new discourse in the sphere of human resources management. Given the privileges that managers' coaching has for employees' job and behavior attitudes, many organizations and companies have tried to institutionalize this style of management in their organization. On this basis, the aim of this article is to examine the relationship between manager-as-coach's behavior and employees' inclination for turnover, directly or indirectly, through employees' job attitudes including job satisfaction, organizational commitment and organizational identity. Statistical population is staff one of them Industrial –Defense organization, 500 persons were selected as sample by using simple Random Sampling. For this purpose, the structural equation modeling has been used for testing the hypotheses. The results of data analysis showed that manager-as-coach's behavior has a direct impact on job attitudes and reducing inclination for turnover. Also Research result indicated that there is a nagative relationship between organizational identity and organizational commitment with tented employees' turnover, but job satisfaction lock relationship with turnover.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سلیمان احمدزاده |
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی مدیریت منابع انسانی انشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان

سعید صیادی |
استادیار گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی کرمان (Islamic azad university of kerman)

سنجر سلاجقه |
استادیار گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی کرمان (Islamic azad university of kerman)


نشانی اینترنتی http://obs.sinaweb.net/article_25872_c23ef38548ad4f7126acf3346559ce13.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-404343.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات