این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۱۲۶-۱۵۰
عنوان فارسی
سکوت سازمانی چالش معاصر مدیریت منابع انسانی: شناسایی عوامل و پیامدهای آن
چکیده فارسی مقاله
با وجود آنکه در دنیای پر رقابت معاصر، بهره مندی از نظرات، پیشنهادات و ایدههای بدیع کارکنان یکی از پیش شرطهای توسعه سازمانی و از جمله عوامل موثر در پیشه گرفتن سازمانها از رقبای آنها می باشد، ولی بروز عواملی چند باعث شده تا کارکنان مشارکت چندانی در بیان نظرات خود در سازمانها نداشته باشند و به عبارت دیگر ترجیح می دهند که سکوت پیشه کنند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل به وجود آورنده سکوت سازمانی و پیامدهای احتمالی آن، به روش کیفی و مبتنی بر تحلیل تم، با استفاده از ابزار مصاحبه انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر متشکل از کارشناسان ستادی و معاونین بانک کشاورزی مستقر در ستاد مرکزی استان تهران بود که با بکارگیری فن گلوله برفی نمونه گیری صورت پذیرفت و برای تجزیه و تحلیل دادهها از تکنیک تحلیل تم استفاده شده است. پس از انجام تجزیه تحلیل دادهها، عواملی مانند عدم رعایت شایسته سالاری، ترس، نبود مدیران انگیزاننده، نگرشهای ذهنی مدیران، منفعت طلبی کارکنان، یادگیری اجتماعی به عنوان عوامل ایجاد کننده و بی تفاوتی سازمانی، نارضایتی کارکنان، کاهش عملکرد کارکنان و از دست دادن مشتریان به عنوان پیامدهای سکوت سازمانی مورد شناسایی و بحث قرار گرفتهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Organizational silence as Current Challenge in Human Resource Management: Exploring the Factors and Consequences
چکیده انگلیسی مقاله
Although the employee’s comments, suggestions, and criticism are the key factors of the organizational development in the current age, some organizational factors have been making the less employee participation in the organizations. This study aimed to explore the factors of the organizational silence and its possible impacts on the Bank of Agriculture. The present study is a fundamental and qualitative research. According to interviews, lack of respect for meritocracy, fear, feelings of injustice, learned helplessness, lack of managers triggers, centralization, organizational confusion, mental attitudes of managers, cultural weakness, lack of trust within the organization, centralization ambiguities, organizational, social learning and self-interest of employees, as the factors formation of organizational silence is detected. The indifference of employees, reduce employee performance, employee dissatisfaction, undermining knowledge management cycle, reducing the bank's financial performance and reduce customer loyalty was identified as the consequence of organizational silence. The indifference of employees, reduce employee performance, employee dissatisfaction, undermining knowledge management cycle, reducing the bank's financial performance and reduce customer loyalty was identified as the consequence of organizational silence.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی پیران نژاد |
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
الهه داوری |
کارشناس ارشد مدیریت دولتی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مهدی افخمی |
استادیار گروه مدیریت و اقتصاد پژوهشگاه صنعت نفت
سازمان اصلی تایید شده
: پژوهشگاه صنعت نفت (Research institute of petroleum industry)
نشانی اینترنتی
http://obs.sinaweb.net/article_25876_a8aaf0a341d3d23584b505ac71465772.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-404346.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات