این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مطالعات تفسیری
، جلد ۶، شماره ۲۴، صفحات ۹۳-۱۱۰
عنوان فارسی
تفسیر آیه وقایه با رویکرد تربیتی
چکیده فارسی مقاله
یکی از مهمترین کارکردهای آیات قرآن، تربیت و تهذیب نفوس است. از اینرو، تفسیر قرآن با رویکرد تربیتی یکی از غنیترین رویکردهای تفسیری است. این رویکرد با توجه به اهداف تربیت دینی، که همان ایجاد رفتار صحیح، حذف رفتار ناصحیح و نیز اصلاح برخی رفتارها است، در صدد است تا با الهام از قرآن این اهداف را تحقق و تعالی بخشد. قرآن کریم هم در سبک و ساختار بیان و هم در درون مایه و محتوایش، منبع مهمی برای مربّیان و متربّیان است. این مقاله میکوشد با اندیشه در آیه ششم سوره تحریم و با توجه به اصول و روشهای تربیت دینی، به آنچه این آیه بدان اشاره دارد و یا میتواند الهامبخش آن باشد، دست یابد. نویسندگان امیدوارند که نوع نگاه عرضه شده، تعالیبخش حرکت در جهت ساماندهی رویکرد تربیتی در تفسیر باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
An Educational Approach to the Commentary of the Verse “Vaqayeh”
چکیده انگلیسی مقاله
One of the most important functions of the verses of the Quran is educating and refining the souls; therefore, commentary on the Quran with an educational approach is one of the richest interpretational approaches. Considering the purposes of the religious education which is the same as creating correct behavior, omitting the incorrect behavior and amending some behaviors, this approach intends to achieve these purposes and elevate them by gaining inspiration from the Quran. The holy Quran is an important resource for the teachers and learners both in its style and structure as well as in its theme and content. Reflecting upon the sixth verse of the Surah At-Tahrim and according to the principles and methods of religious education, the paper is an attempt to find out what is pointed out in this verse and /or what could be inspired from it. The authors hope that the proposed viewpoint could enlighten the movement toward organizing an educational approach in commentary.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی اسعدی | ali asadi
qom university
دانشگاه قم
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه قم (Qom university)
محمدکاظم شاکر | mohammadkazem shaker
allameh tabataba amp;apos;i university
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
سید علی حسینی زاده | seyyed ali hosseinizada
the research institute of hawzeh va daneshgah
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
نشانی اینترنتی
http://tafsir.maaref.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-39&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1138/article-1138-406037.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات